Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Ahad, 18 Disember 2011

Seharian

Seorang perempuan kampung bernama Izah, tinggal bersama pakcik dan makciknya setelah kematian kedua ibubapa.  Oleh demikian Izah telah dibela oleh pakcik n makciknya.  Pakcik nya seorang nelayan, manakala makciknya mempunyai penyakit kanser.  Izah bekerja sebagai guru mengaji pada siang hari n malam bekerja di kedai makan.

Oleh kerana sikap tamak pakcik nya Izah telah dibawa ke Kuala Lumpur.  Sebelum ke Kuala Lumpur kawan Izah bernama Mail telah meluah perasaannya kepada Izah bahawa Mail sayang Izah.

Setelah sampai di Kuala Lumpur, pakciknya menyerah Izah pada Tokey Clubing tersebut.  Izah telah dibeli oleh Tokey tersebut.  Izah mengejar pakciknya, akhirnya Izah terjatuh hampir di langgar oleh sebiji kereta.

Pemandu tersebut turun untuk menyelamatkan Izah, Izah merayu kepada pemandu itu mohon untuk selamatkannya.  Izah dibawa ke tempat pelacuran oleh orang suruhan Tokey clubing tersebut.

Pemandu itu bernama Haris, Haris pergi ke Club dan berjumpa Tokey itu bertanyakan gadis kampung tersebut (Izah). 

Haris dibawa bertemu Izah disebuah bilik, tetapi Izah dalam keadaan pengsan.  Setelah Izah sedar, Izah merayu kepada Haris memohon untuk Haris mengahwininya.  Haris tidak mempedulikan Izah dan terus berlalu.

Haris keluar berjumpa Tokey club tersebut, dan mahu membeli Izah 3 kali ganda harga dari harga yang dibeli.Keesokannya Izah dibawa oleh Haris disebuah rumah nya di pinggir laut.  Keindahannya sangat menarik.  Disitulah tempat Izah berlindung.  Tetapi Izah masih merayu untuk Haris mengahwininya.  

Akhirnya Haris kalah jua dan mereka berkahwin di negara sempadan.  Semakin hari hati Izah seakan menyayangi Haris, walaupun keegoan Haris masih terpaku dihatinya.  

Kekasih Haris bernama Mila telah pulang ke Malaysia iaitu pelakon terbaik.  Heboh disana sini menyatakan Mila akan berkahwin dengan Haris.  Apabila berita itu tersebar di televisyen Izah terasa perasaan cemburunya membuak. 

Semakin hari Haris semakin menyayangi Izah, Ibu Haris semakin mendesak supaya Haris berkahwin dengan Mila.  Haris membangkang sepenuhnya supaya dibatal/tangguh pernikahan tersebut.  Mila juga masih mendesak dan tidak boleh menerima keadaan sebenar yang Haris tidak mencintainya.

Masih menjadi tanda tanya kepada semua yang menyayangi Haris, siapakah perempuan yang telah menukar fikiran Haris untuk mengahwini Mila.  Mila terus mencari siapakah sebenarnya??

Ibu Haris terlalu kejam apabila Haris koma akibat kecelakaan jalan raya sewaktu kejar mengajar isteri-isterinya.  Izah telah dihalau dari rumah Haris, kereta dan telefon juga telah minta dipulangkan oleh Ibu Haris.  Malah Izah telah diletakkan jawatan di Syarikat Haris.  Izah berlalu pergi dibasahi hujan malam.  Izah pulang kekampung halamannya mencari ketenagan disana.

Izah telah berjumpa Mail, Mail masih tidak tahu apakah yang terjadi kepada Izah.  Mail memberitahu Izah dia telah mendapat panggilan temuduga di Kuala Lumpur.  Mail memohon untuk Izah mengahantarnya kesana.

Izah membawa Mail ke rumah Pak Dol, mereka tumpang seketika disana.  Ibu Haris telah mereka cerita kisah Izah.  Malah menunjukkan gambar Izah bersama lelaki lain.

Haris pergi bertemu Pak Dol dan isterinya di kampung.  Izah telah dihina dan di caci oleh Haris.  Izah mengejar Haris akhirnya Izah jatuh dan telah dibawa ke Hospital.  Alhamdulillah kandungan Izah selamat.  Izah pulang ke kampung menyambung pekerjaannya sebagai guru mengaji.  

PakDol melempang Haris kerana bersikap kurang ajar terhadapnya.  PakDol membongkar kisah silam Ibu Haris.  Haris adalah anak kandung kepada PakDol dan isterinya.  PakDol mahu Haris kembali mencari Izah demi kandungannya itu.  

Mila berlalu pergi kerana kecewa akan sikap suaminya,  Mila terlalu menyayangi Haris tetapi cintanya itu tidak dibalas Haris.  Haris mencari Izah dan meluahkan segalanya.  Mila datang untuk membuang Haris jauh dari sudut hatinya.  Mila memohon Haris menceraikannya.  

Izah bersatu bersama Haris mereka melayarkan 
Ombak Rindu sebagai kisahnya..

Haris = Aaron Aziz
Izah = Maya Karin
Mila = Lisa Surihani

~ oPS cam tu la sikit-sikit sinopsis yang aku paham~
Bagi pendapat aku, aku ley bagi cite ini 3 bintang dari 5 bintang.
Puas dah menghayati tapi tak feel macam aku baca novel 8 tahun dulu.
Haa lama dah kan, memey aku pun dah tak ingat kisah cite ini.

Kesimpulan cita ini :

a) Sedih

b) Sedih

c) Lawak part Haris cakap 
" ko ni dah takde baju lain ke,macam pembantu indon lak"

d) Romantik

Sapa dah tengok angkat kaki... Pelis kongsi gak ngan aku. =)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

Collaboration request

Hi there How would you like to earn a 35% commission for each sale for life by selling SEO services Every website owner requires the ...