TABUNG EMAS

Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Ahad, 18 Disember 2011

songlap

Tajuk cite macam best boleh??

Dah tengok so aku nak menilai cite tu..
Tak lah nak cakap aku ni baguih sangatkan nak nilai cite2 cam ni..

Cite ini kisah jual bayi..jual mak bayi kat negara jiran..

Haa lebih kurang cm itu lah..
Memang tak menarik gile cite ini..
Memang terasa tak seronok tengok..

Kisah adik n abang yang terpaksa menyara diri sendiri..
Mak diorang dah tinggalkan diorang sebab duit..
Mak diorang kerja sebagai pelayan lelaki2 durjana..
Opsss...terlebey sudaa...

Mengisahkan seorang sahabat yang sanggup bekorban
demi sahabat sendiri..

Pasal bapak Hawa yang merogol Hawa..
Hawa adik kepada Razak..

Razak kawan kepada Adam.
Adam adik kepada Hamzah..

Cite ini memang aku tak paham,,
sebab berbelit2..
pas itu aku jadi tak ade mood nak tengok..

Jadi masuk atau tidak lah cite itu dalam kepala ini..
Sinopsis yang aku type ini tidak
dan oh tidak jauh sama sekali ngan cite tersebut..

Last sekali Adam bawa Hawa ngan bayi Hawa pergi ke Kuantan mencari Kakak Hawa bernama Intan.

Kalo rasa tak puas hati ngan sinopsis ini..

Haa dialu2 kan untuk korang pi tengok cite itu..
Demi mengsupport filem Malaysia..

1Malaysia...

Keh..keh...Keh.....

Aku bagi 1.5  markah dari 5..

Sesapa yang dah tengok apa pendapat korang??berapa markah korang ley bagi..mana tau kot 5 markah pulaks..


Okey....
Itu aje nak bercoretan..
Mata mau pejam sudaa..

Selamat Malam..
Jangan lupa bangun subuh besok ...

@_____@


Tah pape

bosang..


bosang....

malas.....

malas

 nak bersiap...

nak gi umah kawin....

okey tata =)

Hari Ini 17


Tadi petang aku kuar..

Pi tengok Ombak Rindu Kat MP (mahkota parade)

masuk jam 14.30p.m then kuar 16.30

haa... baru tau lama tak lama kan..

baru haku tau cite ini lama sangat ..

orang kat sebelah aku banyak dok gelak.

Takde pulak die nak sedey!!

pang sekali kang tau!!! mau??

aku dah kata aku sedey boleh??
nanges boleh??

dia jawab boleh belaka..
huh rasa mcm nak hayunn je lelaju ..

pastu kuar g Karok pulak.
Haku oh tidak la....
diam bersahaja kot..

Pastu jenguk-jenguk pusat beli belah itu..
n go away jela..

gerak pulak sahaja nak tengok Dataran 1M..
hamikkk...
jammed oitt... gegaria kat sane..

nak u turm memey tak buley!! 
dah sangkuiiittt kat sane... truihh sahaja ke Pantai Puteri..

Makan sikit-sikit teruih balik umah..
Ops rain again...

Lebat boleh tey kau!!!
Huh memey lebat..

Sampai uma siyess malas mandi sudey...
Dok amik feel mandi..

Tengok Tb sat..
layan cite ape kat TV3 ..

pastuh dah bosang...
mencoret kisah...

huhu..okey

masa tidak mengizinkan..
malah mata juga tidak mengizinkan nak type lebey..

dia dah jeles..

so kena tidur...
okey jangan lupa subuh huhuhu..

tata =)

Seharian

Seorang perempuan kampung bernama Izah, tinggal bersama pakcik dan makciknya setelah kematian kedua ibubapa.  Oleh demikian Izah telah dibela oleh pakcik n makciknya.  Pakcik nya seorang nelayan, manakala makciknya mempunyai penyakit kanser.  Izah bekerja sebagai guru mengaji pada siang hari n malam bekerja di kedai makan.

Oleh kerana sikap tamak pakcik nya Izah telah dibawa ke Kuala Lumpur.  Sebelum ke Kuala Lumpur kawan Izah bernama Mail telah meluah perasaannya kepada Izah bahawa Mail sayang Izah.

Setelah sampai di Kuala Lumpur, pakciknya menyerah Izah pada Tokey Clubing tersebut.  Izah telah dibeli oleh Tokey tersebut.  Izah mengejar pakciknya, akhirnya Izah terjatuh hampir di langgar oleh sebiji kereta.

Pemandu tersebut turun untuk menyelamatkan Izah, Izah merayu kepada pemandu itu mohon untuk selamatkannya.  Izah dibawa ke tempat pelacuran oleh orang suruhan Tokey clubing tersebut.

Pemandu itu bernama Haris, Haris pergi ke Club dan berjumpa Tokey itu bertanyakan gadis kampung tersebut (Izah). 

Haris dibawa bertemu Izah disebuah bilik, tetapi Izah dalam keadaan pengsan.  Setelah Izah sedar, Izah merayu kepada Haris memohon untuk Haris mengahwininya.  Haris tidak mempedulikan Izah dan terus berlalu.

Haris keluar berjumpa Tokey club tersebut, dan mahu membeli Izah 3 kali ganda harga dari harga yang dibeli.Keesokannya Izah dibawa oleh Haris disebuah rumah nya di pinggir laut.  Keindahannya sangat menarik.  Disitulah tempat Izah berlindung.  Tetapi Izah masih merayu untuk Haris mengahwininya.  

Akhirnya Haris kalah jua dan mereka berkahwin di negara sempadan.  Semakin hari hati Izah seakan menyayangi Haris, walaupun keegoan Haris masih terpaku dihatinya.  

Kekasih Haris bernama Mila telah pulang ke Malaysia iaitu pelakon terbaik.  Heboh disana sini menyatakan Mila akan berkahwin dengan Haris.  Apabila berita itu tersebar di televisyen Izah terasa perasaan cemburunya membuak. 

Semakin hari Haris semakin menyayangi Izah, Ibu Haris semakin mendesak supaya Haris berkahwin dengan Mila.  Haris membangkang sepenuhnya supaya dibatal/tangguh pernikahan tersebut.  Mila juga masih mendesak dan tidak boleh menerima keadaan sebenar yang Haris tidak mencintainya.

Masih menjadi tanda tanya kepada semua yang menyayangi Haris, siapakah perempuan yang telah menukar fikiran Haris untuk mengahwini Mila.  Mila terus mencari siapakah sebenarnya??

Ibu Haris terlalu kejam apabila Haris koma akibat kecelakaan jalan raya sewaktu kejar mengajar isteri-isterinya.  Izah telah dihalau dari rumah Haris, kereta dan telefon juga telah minta dipulangkan oleh Ibu Haris.  Malah Izah telah diletakkan jawatan di Syarikat Haris.  Izah berlalu pergi dibasahi hujan malam.  Izah pulang kekampung halamannya mencari ketenagan disana.

Izah telah berjumpa Mail, Mail masih tidak tahu apakah yang terjadi kepada Izah.  Mail memberitahu Izah dia telah mendapat panggilan temuduga di Kuala Lumpur.  Mail memohon untuk Izah mengahantarnya kesana.

Izah membawa Mail ke rumah Pak Dol, mereka tumpang seketika disana.  Ibu Haris telah mereka cerita kisah Izah.  Malah menunjukkan gambar Izah bersama lelaki lain.

Haris pergi bertemu Pak Dol dan isterinya di kampung.  Izah telah dihina dan di caci oleh Haris.  Izah mengejar Haris akhirnya Izah jatuh dan telah dibawa ke Hospital.  Alhamdulillah kandungan Izah selamat.  Izah pulang ke kampung menyambung pekerjaannya sebagai guru mengaji.  

PakDol melempang Haris kerana bersikap kurang ajar terhadapnya.  PakDol membongkar kisah silam Ibu Haris.  Haris adalah anak kandung kepada PakDol dan isterinya.  PakDol mahu Haris kembali mencari Izah demi kandungannya itu.  

Mila berlalu pergi kerana kecewa akan sikap suaminya,  Mila terlalu menyayangi Haris tetapi cintanya itu tidak dibalas Haris.  Haris mencari Izah dan meluahkan segalanya.  Mila datang untuk membuang Haris jauh dari sudut hatinya.  Mila memohon Haris menceraikannya.  

Izah bersatu bersama Haris mereka melayarkan 
Ombak Rindu sebagai kisahnya..

Haris = Aaron Aziz
Izah = Maya Karin
Mila = Lisa Surihani

~ oPS cam tu la sikit-sikit sinopsis yang aku paham~
Bagi pendapat aku, aku ley bagi cite ini 3 bintang dari 5 bintang.
Puas dah menghayati tapi tak feel macam aku baca novel 8 tahun dulu.
Haa lama dah kan, memey aku pun dah tak ingat kisah cite ini.

Kesimpulan cita ini :

a) Sedih

b) Sedih

c) Lawak part Haris cakap 
" ko ni dah takde baju lain ke,macam pembantu indon lak"

d) Romantik

Sapa dah tengok angkat kaki... Pelis kongsi gak ngan aku. =)


RAMADHAN 2019

Ramadhan ke-2   Alhamdulillah masih menikmati ramadhan untuk tahun ini, semoga dengan kedatangan ramadhan tahun ini membolehkan kita le...