Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Jumaat, 13 Januari 2012

Zaman Sekolah 2 (KETUK KETAMPI)

Assalammualaikum semua??

Haa baik korang jawab!!

Kalo tak jawab dose =)

Daripada entry ini bersawang,  so aku nak hapdet lah sesikitkan.  Kang orang kata, dulo tergedik-gedik nak berblog,  bila dah ada blog terketaq-ketaq nak type plaks.  Tapi hade aku kesah??? Ceh sikit pun tade aku kesah wokeyyy!! (Jangan ade tergase terhati tu plaks weii..)

Pengalaman aku masa sekolah memang sampai beranak pinak wajib aku ingat,  melainkan kalo aku hilang ingatan okeyy.  Silap-silap bila aku dah kawen (gatai wei) pastu hader anak,  anak aku dah beso sesikit dan dah ley faham ape aku cakap,  harus mak cite kat ko nak.  (Berangan tak sudah)

Aku nak mula dari mana pun aku tak tau,  sebab dah terketaq-ketaq nak type ni.  Keh macam inilah,  Masa aku form 3, aku dok kelas 3 Ibnu Sina so lagi 1 kelas adalah 3 Ibnu Khaldun.  Kelas kitorang ni sebelah menyebelah aje pun.  Tapi kelas 3IS ni kategori kelas A jugaklah.  Tapi bagi aku bese je pon.  Tade beza, sama je kot.  Guru kelas kitorang ni pulak memang Ustz paling garang kat sekolah tu.  Asal ko sebut je nama dia,  ha sumer kenai dah.  Walaupun dia rendah-rendah cili api wei.  

Tapi aku tak mau lah cite pasal Ustz itu.  Ni aku nak cite pasal aku dan rerakan yang lain kene ketuk ketampi.  Kitorang ini amik subjek Bahasa Arab Komunikasi  (BAK).  Yang mengajo kitorang ni Ust. Wan.  Ust yang same macam aku cite kat sini.  Setiap hari mesti ada homework dia bagi kat kitorang buat.  Seolah-olah macam kitorang tade home work lain pulakkan.  Dia akan periksa sorang-sorang atau akan tukar buku atau keluar kat depan tulis kat papan hitam wokeyy.  Setiap kali ko salah jawapan,  haaa ko berdiri kat belakang kelas ko ketuk ketampi.  Tapi aku dah tak hengat berapa kali kena ketuk.

Mana yang terselamat,  memang selamat tak kena ketuk ketampi.  Kalau ade ujian pun macam gitu jugak.  Mana yang salah kor berdiri kat belakang sambil kira pegang telinga ketuk ketampi.  Pernah wei kena ketuk ketampi sampai ratus-ratus gak lah.  Kalo tak caya ley tanya kucai walaupon kitorang tak sama kelas, tapi denda memang sama.

Ada 1 hari tu memang agaknyer Ust tu dah hangin ramai yang salah kot,  pergh reramai ketuk ketampi kat blakang kelas.  Kejang kaki ni.  Dah tu pulak kelas kitorang tu tingkat atas.  Masa nak balik kelas,  Ya Allah punyelah seksa gile.  Rasa menages kot time tuh,  nak pijak tangga tuh.  Pelan-pelan je jalan dengan bawak buku + beg lagi.  Bila dah sampai asrama pulak,  lagi pulak nak naik tingkat 3.  Halamakkk aii berapa kali amik port rehat wei.

Sampai je bilik terus kebabom kat tilam.  Sakit gile kaki ini.  Tapi itu sumer pengajaran + pengalaman.  Sekarang ini ado ke macam tu??  Kalo ado pon mesti mak bapak datang report sana sini kan??  Tapi aku balik rumah ngadu jugak kat mak ayah aku.  Tapi dorang ini pulak jenis kisah pulak kan.  Jadi dorang cakap je bagus lah tu,  bagi lagi cepat pandai + ingat.  Hahaha baek aku tak payah cite kan??

Tapi Ust. Wan lah the best bagi kitorang.  Walau dia garang macamana sekali pun,  rotan sana sini.  We allz sayang gile kat dia.  Siyes memang Ust yang itu aku gase paling best dari aku form 1 sampai form 5.  Memang aku minat gile subjek tuh,  dah puas aku cuba tapi tak boleh gak.  

Pengalaman itu mengajar eerti kehidupan wei..
Korang hadoo kena macam itu masa sekolah??  Meh kongsi, mungkin korang lagi teruk dari aku kena kan.  Heheh...


K lah bai...
Maaf tak ada kaitan dengan yang masih hidup atau sewaktu dengannya.

3 ulasan:

Sudi sudi lah komen...

Collaboration request

Hi there How would you like to earn a 35% commission for each sale for life by selling SEO services Every website owner requires the ...