TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 16 Mac 2012

gOOD morning

Assalammualaikum...?

Salam 1 Malaysia??

Harap korang sihat wal-afiat pagi yang cerah ni.

Korang dah sarapan belum?

Korang sarapan ape?

Aku on the way ngah sarapan niha..

Sila-sila jamu selera.

Tetibe teringat orang yang susah kat luar negara sana.

Yang susah nak dapat makanan malahan minuman sekali pun.

Camnerlah kehidupan dorang kan.

Agaknyer kalau dorang dapat kesini mesti dorang agak terpegun tengok makanan/minuman kata negara kita ni bersepah-sepah.

Dorang kat sane kalo nak makan pun mesti berjimat kan.

Kat negara kita ni pulak kalo makan mesti membazir.

Kena pulak kalo yang tak sedap tu, terang-terang trus masuk tong sampahkan.

Aku bersyukur sangat dapat hidup kat Malaysia ni sebab terlalu mewah dengan makanan/minuman.

Tak sesusah macam kat negara luar sana yang nak dapat makanan/minuman.



...........................................................................................

^_^

5 ulasan:

  1. syukur alhamdulillah.. kita tidak kekurangan sumber makanan...

    BalasPadam
  2. alhamdulillah..syukur sangat

    BalasPadam
  3. tulah.. kdg2 sy membazir gak mkn.. hmmm..

    BalasPadam
  4. ayu antara org yang selalu xhabis makn bile makan kat luar..bila kat umah, tau plak nk habiskn:)

    BalasPadam
  5. aku HaniAsyira : hiksss..pasni jgn membazir


    ayumi comot; laen rase mkn kat luar ngn kat uma tu..sbb kat uma ley bajet2 nasi takat mana kan hehe

    BalasPadam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...