TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Ahad, 18 Mac 2012

Sekian 5tahun

Salam Ahad sumer.

Selamat malam.

Tadi aku log in fb..

Pastu tengok der org add aku.

Aku pun klik tengok sape.

Haa dak plkn same aku masa 2006 dulu.

Lama kan aku tak contact dorang tu.

Ye la plkn kan cecampur negeri.

So gamai la orang luar n9 yang kena hantar kat De'Bana Jempol tu.

Tadi cam jejak kasih pulak.

Cerite kisah dulu-dulu masa kat kem.

Walaupun benda tu dah bertaun berlalu tapi segar kat ingatan ni.

Tapi tak la semua nye aku ingat kan.

Ade yang aku ingat dan aku tak ingat.

tapi best woo kalo benda lama diingat kembali.

Tambah plak kena berpisah ngan mak ayah.

haaa sendiri paham sudah..(ini budak kuat lelehh air mata)

......................................................................................................................

Masa aku f5, aku giso sangat takut kalau-kalau terpilih plkn.

Pastu aku cek gune henpon.

Pastu kata terpilih ko tahu!!

Pehh dedau siot tapi macam tak caya selagi surat tak sampai kat guma.

Pastu bila dah dok guma habes exam spm dalam seminggu kot dapat surat panggilan plkn.

Pergh giler meleleh air mata baca.

Dah la segala bagai dia nak..

Kena wat buku bank pertanian (masa tula)

Kena wat checkup 1 badan.

Pastu ape tah lagik.

Ko bayangkan dalam kampung aku ni, aku sorang je yang terpilih n tercampak kat kem tu.

Dah lah aku ni memalu kucing adoii aii..Tak reti nak campo org.

Sume aku dah siapkan tinggal nak pegi jer..

Siri 3 Kumpulan 1 /2006

Masa aku sampai tu kemain gamain sangat orang.

Pastu memasing aku tgok dorg hepi jer gelak-gelak bagai.

Ayah ngan mak aku hantar kat atas bas.

Ko tahu aku dok betol-betol blakang dreba bas tu.

Sedu-sedu tengok mak ayah kat bawah tu, dah la dok sorang-sorang.

Pastu tetibe der sorang India cantek ni dok kat aku.

Ade jugak le kawan, tapi malu jugak kan.

Tapi tetap sedihhh..

Sampai kem tu aku lagikk sedey sebab betol-betol tengah hutan tempat tu.

Waaaaaaaaa makkkk ayahhh...

Seminggu kot aku melalak masa tidooo..

Haha ko jgn nak gelakk eh..(Aku kan ank bongsu memang cmnih haha)

Pastu hari makin hari baru kenal kengkawan.

Dah pulak ramai org kelantan, tganu.

Pergh puas plak aku nak paham cakap dorg tuh.

Sebab dorg pon tak paham cakap n9.

Cam ayam dan itik ko tahuu..

Selama aku 3 bulan kat kem tu banyak aku belaja.

Tiap kali cuti lama dapat la aku balik guma.


Pastu ko tahu naik je kete aku terus membuto(tido) sampai petang.

Punye letihnyerrr kan..Memang tak cukop tido kat sane.

Bangun seawal 4pagi, pastu mandi, pastu g surau, pastu piti pagi, pastu sarapan, mandi, pegi kelas karekter,pastu makan t/hari, pastu solat, pastu kawad, pastu solat, pastu minum petang, riadah, pastu mandi, makan petang, terus pi surau dari magrib smpai isyak, pastu ade aktiviti dorm/xtvt kumpulan.

Gile ko tak mengantuk.

Tu balik umah aku terus tido tak sedar dunia lagikk..

Tapi banyak jugak ilmu aku dapat kat sane,,

Dapat ramai kawan..

K laaa nak tidoo dahh... byee nitee


2 ulasan:

  1. dulu pun xnak dpt plkn.. mang xdpt pun..

    BalasPadam
  2. aku HaniAsyira : tapi sonok tau hehe

    BalasPadam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Looking Good & Beautiful

Dalam kita tak sedar kurang dari seminggu kita akan menyambut hari lebaran.  Dikesempatan dari kurang seminggu ni mesti kita masih tercari ...