TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Sabtu, 12 Mei 2012

HAPPY MOTHERS DAY

Salam semua.  Dan selamat malam.. Esok 13 May 2012 adalah hari ibu.  Sempena hari ibu ni aku nak ucap selamat hari ibu kat Mak aku Lijah Bte man.  Tq mak terlalu banyak pengorbanan mu.  Memang anugerah tak ternilai harga nya.  Tanpamu aku xda di dunia yang fana ini.  Selama 9bulan ko mengandungkan aku sehingga lah aku dilahirkan.  Lepas aku dilahirkan kau memberi susu bila aku menges.  Tak boleh tinggal walau seketika mesti aku melalak sehinggakan kau tak boleh kemana-mana.

Ye aku terlalu manja.  Aku bersyukur pada Mu Ya Allah kerana dianugerahkan Ibu seperti itu.  Setiap pagi sehingga kini pasti dia antara yang terawal bangun untuk buat kan sarapan.  Kejut subuh.  Aku  memang liat untuk bangun dikala pagi.  Ya Allah kau lindungilah kedua ibu dan bapa ku.  Kau berikanlah kesihatan yang sihat kepada mereka Ya Allah. Kau panjangkan umur merka Ya Allah.


Aku amat menyayangi mereka Ya Allah.  Aku bersyukur aku dapat mengerjakan umrah buat pertama kali nya bersama KEdua ibu bapaku.  Aku tak sanggup berpisah dengan mereka Ya Allah. 


Sempena hari ibu tahun ni, aku fikir kan beli kan kek.  Tapi bile mengenangkan xde ank buah yang balik kampung.  Aku amik keputusan belikan hadiah jer.  Lagi pun aku ade bawakkan balik Cup cake.  Ada jugak lah kek.  Punye aku fikir nak beli apa??  Nak beli cincin aku xmampu dr segi kewangan, nak belikan jam takut dia xnak guna, nak belikan kasut plak takut dia bising sebab kasut raya tahun lps aku beli tu pun dia jrg guna pendek kata bile nak bjalan baru guna tapak pun tak haus lg.  Nak belikan tudung pulak dia lagi banyak tudung dari aku, last-last aku pk belikan bedak compac jer.


Sebelum balik kampung tengahari tadi,  aku telah berjaya ke Jusco sensorg.  Haaa mampu je aku g sensorg.  Sepanjang jalan aku pikir nak beli apekah.  Aku dah belek-belek jam tu, tapi ehh nak ke mak aku pakai ni nnt.  Pastu tgok plak beg, ouhh mahal pulak ongkos xcukop.  Terus aku g kat Maybeline punye tmpat tu.  Teringatkan bedak compac mak aku yang lama dah pecah.  So aku beli jelah 1 untuk mak 1 untuk aku.  Tu je aku termampu.

Aku ingatkan nak g la balut, npk mcm oh hadiah kan.  Sekali ramai giler Q.  Argh aku cm malas nak Q terus beredar.  Nampak pulak Kek comel-comel.  Macam nak beli, tapi dalam kete ada cupcake dah.  T sape nak hbeskan. Budak-budak bukan ada kat umah.  Aku beli roti je bawak balik.


Buat ayah aku pulak xdapat pape.  Tunggu ajelah hari bapa pulak.  hehehe. 


Kepada Ibu-ibu diluar sana Selamat Hari Ibu.




My Mother..Ur the best..

Buat Ibuku Lijah Bte Man
Kakakku Noraini, Norhayati, Norita,
Kak iparku Hanis, Masni

SELAMAT HARI IBU.................................................


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...