TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Isnin, 25 Jun 2012

ENTRY TAKDE GAMBAR

Minggu lepas aku balik kampung. Macam biasalah pasti rumah tu sunyi.  Xde lagi dengar suara ayah.  Balik je kampung kompem aku mesti sedeh.  Slalu aku balik mesti dia dok kat kusi malas garaj keta blakang tu.  Pastu mesti dia tnya aku macam2.  Kini takde lagi. Mak aku je sorang2 tinggal.  Tapi naseb anak buah aku dah ditukarkan sekolah kat kampung.  Sebagai peneman mak aku.  Maklumlah rumah kampung kan.  Kalo sunyi tu memang sunyi betul.  Kalau riuh memang riuh rendah.  Memang abg aku dok kampung, tapi hujung minggu dia balik lah jumpa anak bini dia kat semban.  Tak kan nak halang pulak dia tak payah balikkan.

Hari sabtu tu pulak, aku bawak mak ngan anak buah aku g pusing-pusing Melaka.  Lupa pulak Melaka ada event ape benda tah. Dekat setengah jam jugak stalk.  

Pastu sebelum magrib ktorg gerak balik kampung.  Singgah kedai beli sardin tin.  Balik aku masak sardin je malam tu.  Pas isyak abg aku dari semban tu pun balik.  Meriah jugak lah rumah.  Tak lah mak aku rasa sunyi.  Padahal hari syahdu sangat.  


Esoknya ahad mak aku suh aku g kebun.  Sebab mak aku kne g kje kawen uma jiran.  Pepagi aku dah g ngan abg, akk n anak buah aku.  Sayu sangat hati aku teringat last pegi kebun ngan arwah ayah.  rindu tersangat tak terkata.  

Pagi tadi aku gerak dari kampung terus ke tmpt keje.  Slalu pepagi mesti arwah ayah yang panas enjin kete pastu siap reves kan kete last skali dia akan bukak kan pagar.  Syahdu jugak aku pagi tadi ingat semua tu.  Masa cium mak pagi tadi pilu sangat, slalu pas salam mak mesti salam+cium ayah baru masuk kete. skang ni cium mak aku terus masuk kete touching. Tak terkata sangat.

Selamat Hari Bapa.....

Al-Fatihah..

1 ulasan:

  1. faham perasaan....

    setiap sudut...pasti ada je kenangannya....

    BalasPadam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

USA Today June 08 2016 E-book Download

English | 27 Pages | PDF | 22.85 MB Download: http://longfiles.com/r2ftepyhqnu6/USA_Today__June_08_2016.pdf.html... ========================...