TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Isnin, 9 Julai 2012

COLOUR

 


Aku tak tau kenapa dalam kepala ni tetiba terpikir nak apdet pasal colour.  Bukan lah pense warna yer..  Hukhukhuk.  Lagi beberapa hari jek lagi kita umat islam nak sambut Ramadhan/berpuasa.  Lepas sebulan puasa pasti akan tiba 1Syawal.  Dimana hari kemenangan kita.

Kanak-kanak bersuka ria dengan memakai pakaian baru/wangi-wangian. Kasut tinggi berinci-inci. Mekap tebal-tebal sambil bawak beg duet dan berjalan menuju dari rumah ke rumah kutip angpau/duet gayeee weiii.  Tu suatu ketika dulu lah.. Bebudak skang ni payah dah nak wat cenggitu, malu lah kunun.. Aiwahhh... Aku dulu slagi boleh gaye pusing lah seberapa yang larat.  Dapat rm1 tu amat bersyukur. 


Lain topik plak aku nih,  aku bukan nak cite pasal aku berhari raya tapi nak cite pasal baju gaye.  Jalan gaye.. Opsss tak lah baju gaye jer.

Untuk gaye tahun ni aku dilema nak pakai kaler pae daaa...  Kalo dulu belikan sepasang sama kaler mak+ayah.  Skang ni ayah dah xde, opsss sedey lak..  Aku tak tau nk tema kaler ape taun nih.  Bajet taun ni nak kaler same ngan mak lah.  Yelah adik bradik aku yg laen sume dah kawen beranak pinak. Cuma aku je yg belom lagi.  Tapi tunang dah!! Hahaha perlu ker??? Opsssss....Sila percaya okey....

Aku nak beli yang dah siap jer nnt.  Lagi senang, nak amik yang sama colour, sama corak.  Haaaa okey tak?? Pepagi gaye tu mesti seri-seri anak mak nih.. Hehehe...

Tapi tak tau lah kaler ape yang sesuaii...

Kenapa lah banyak sgt colour... 

cehhh ceh... K bye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Lazada Online Revolution Blogger Contest live now!

Lazada Online Revolution Blogger Contest live now! Lazada adalah laman membeli belah yang mudah untuk kita.  Tak perlu bersusah pay...