TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Khamis, 27 September 2012

KEMBAR

Selamat petang ...  Dekat 2 minggu tak apdet.  Malas terlampau sangat nak apdet.  Tak nak lebar2 citer eh.  Hari tu aku de cite kat sini pasal kembar kan.  Pastu Kata Hatiku Berbicara ada komen nak tgok pic dorang ni.  So aku gase nak lah share gambar ank buah aku ni. 


Maaf la C.M.A sebab tak de gambar dorg masa kecik.  Tapi yang pasti mase dorang ni kecik lagi, yang adik lagi semngat dari kakak kembar nya. Kalau adiknya demam, lepasnya baik kakak pulak demam.  

Yang sebelah kiri tu Adik nama nya Nur Naziera dan yang sebelah kanan kakak nama nya Nur Faziera.  Sampai sekarang dorang still rapat.  

Ade penah sekali tu kitorang bawak kampung kat Kedah, bawa lah si Kakak ni.  Pada asalnya nak bawak dua-dua sekali, tapi si adik ni ada kelas mengaji quran tak leh ponteng.  Jadik bawak lah sikakak jer.  Bila dah 2 hari kat sana kembar si kakak ni pun call lah si adik ni.  Dorang punye cakap macam pakwe dan makwe.  Touching2 lagik siap sedey2 tahu..  Yang tak leh bla bila Adik tanya

Adik : Kak Cik kau kat sane siang ke malam ? ( AKu tekekek gelak mase ni)
Kakak : Aku kat sini siang lah, kau kat sane pulak? (1kete tergelak)
Adik : Siang jugak lah.  Kau balik lah cepat.
Kakak : Aku pegi jalan-jalan ni bla..blaaa...

aku ingat sampai pat tu jerr...  Memang lawak.. Hari tu pulak si Adik kena operete perut sebab ade ape tah dalam perut dia.  Pastu si kakak ni pun cakap kat ibu dia cam ni.

Kakak : Ibu Kakcik rasa perut kak cik pun macam sakit jugak la buu.
Ibu : Kenapa pulak?? (pelik)
Kakak : Kak dik kan sakit perut jugak, kembar pun sakit jugak ..


Diorang ni bergaduh jugak tau macam kite-kite yang lain tu, tapi gadoh nye kejap jer.  Pastu minta ampun dah.  Lawak je aku tengok.  Cemburu kemain kuat lagi kembar ni.  Hari tu masa ujian UPKK percubaab si adik ni ada gagal Bahasa Arab kalo tak silap, bukan gagal lah cuma dapat C je kot.  Balik umah dah moncong jer, skali ibu dia tanya kenapa dia cakap kakak kembar dia eksen dapata Bahasa Arab B.  Padahal jeles sendiri jer.  Siap ugut2 lagi, 

Adik : ko tunggu la masa UPKK sebenar nanti mesti ko tak lulus, dah lah eksen. 
Kakak : Ko lah yang eksen... 

Alhamdulillah Akhirnya masa ujian sebenar diorang dapat keputusan cemerlang yang sama tapi sabjek lain-lain lah..


Mudahan result UPSR dorang pun baik cemerlang jugak... InsyaAllah/..



Gambar masa Raya Tahun lepas ...

1 ulasan:

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...