TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Khamis, 1 November 2012

UNGKIT KEMBALI

Selamat petang.  Skang ni asal petang hujan je sana sini.  Bila hujan mata naik layu badan rasa nak rebah kepala cari bantal.  Dah lah sejuk-2 dengan air cond lagi kan.

Tadi aku chit chat kat Fb ngan kawan sek lama.  Lepas tu boleh pulak bukak topik zaman sekolah.  Duduk asrama katanya memang banyak lah pahit manis kan.

Mas oh mas massss..
Okey tak , ko pun dok seru-seru nama aku kat belog ko kan.

Ni aku kasi seruu kuat sikit nama ko.
Mudahan ko tekezut dari tido haha.--- Ampunnn

Dulu masa aku form 3 aku satu bilik dengan Datin Mastura . Cuma kami tak sama kelas jer.  Tak de beza pun lain-2 kelas. Sama jer pun, yang penting ilmu di dada kan hehe.  Mas ni budak baik yer kengkawan. Ko jangan nak kembang melangit bila aku dah puji yo.  Aku puji ni sebab nak bodek jer huhu.  Tak lah ikhlas ni. Hujung minggu kekadang family dia datang mesti bawak bekalan.  So time tu dia ajak lah aku jemaah makan sesama.  Paling aku ingat bekas makan yang dia bawak makguk tingkat yang besi tu.  Aku ingat, mudahan dia tak ingat lah.  Bila aku dah ingatkan baru dia hegeh-2 ingat balik.  Ko lebey makan semut ke Mas oiii haha..


Selalu bawak sambal sardin, sedap pulak tu.  Kekadang sambal telur.  Sume berasas sambal jer.  Aku memang laju je bab sambal ni.  Family aku pun kekadang rajin jugak datang.  Mak ayah aku kalo datang hujung minggu kemain banyak nasi dengan lauk diorang bawak. 

Ada sekali tu ounyalah banyak, jadik jemaah lah kitorang reramai makan kat bilik.  Ko tahu makan beralaskan plastik.  Koyakkan plastik pastu makan lah reramai.  Lebey kurang cam makan dalam dulang tu.  Cuma kitorang makan dlam plastik jer. Ala plastik beli barang tu. Tapi yang bersih lah. Koyakkan bagai lebar pastu tuang lah nasi, lauk, kuah dan berbagai.

Sebab apa kitorang makan dalam tu, sebab kekurangan pinggan/ mangkuk. Maklumlah asrama kitorang dulu makan dalam tray besi jer.  Yang ada bahagian-2 tu la. Alasan makan dalam plastik tu jugak sebab kitorang malas nak membasuh pinggan magkuk.  Rela makan dalam plastik. Lepas makan terus campak dalam tong sampah hitam jer. Pastu basuh tangan. Settle kan.

Tu lah keje anak dara pemalas suatu ketika dulu termasuk aku jugak kategori pemalas.  Skang ni rajin dah, mana nak jumpa aku makan alas plastik lagi haha. 

Andai boleh rewind balik saat-2 tu alangkah indah nyer.

Datin Mastura Bte Hazlan auwwww... hebat kan saya boleh hafal nama penuh awokkk..

2 ulasan:

  1. hahaha..
    tringat zaman2 fida "besar" dulu..
    :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha memg xsyg jari la ko ni kucai. .

      Padam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...