TABUNG EMAS

Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Rabu, 11 Julai 2012

KUEH ARAB


Google

Kueh arab kawan sekolah ku panggil, nama lain nyer jugak, suji, maamor.. apetah lagik..
Aku gase cam nak try buat la tahun nih.. Semangat beb... Sejak-sejak nak kawen nih..
Puasa pun lom tapi semngat tengok kueh adoiii menyelerakan...

Sila la korang cuba... dah coba tinggalkan komen, nak tau jadik ke tidak hehe..

Bahan-bahan ( 100 biji )

  • minyak sapi 500 g
  • tepung gandum 1 kg
  • gula halus 200 g
  • sedikit ceri untuk hiasan
  • papercup

Cara-cara

  1. Ramas minyak sapi bersama tepung gandum sehingga menjadi doh.
  2. Uli doh bulat- bulat dan goyangkan dalam bekas gula halus.
  3. Kemudian ambil doh tersebut dan masukkan dalam papercup dan hias dengan ceri diatasnya.
  4. Akhir sekali bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 20 minit.



BEBERAPA HARI LAGI



 Ramadhannnn........

Mari siap sedia pada diri untuk menghadapi ramadhan..


Pasti Bazaar Ramadhan dipenuhi dengan manusia...


SAY MORNING (Mari Menyanyi heppp heppp hepppiii)

Segmen Bloglist Sii Nurul

Syarat untuk menyertai segmen ini adalah : 1. Hanya perlu Follow Blog Sii Nurul. 2. LIKE facebook page dan Subscribe youtube...