Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Selasa, 14 Mei 2013

Kisah 12 may

Salam semua..
Aku rasa terlambat nak wish kat emak-emak, ibu-2, mama-2, umi-2 dan lain-2
Happy Mothers Day.

Mothers Day dalam kalendar jatuh 12 May 2013 (Ahad).


Memula sabtu petang suami ku ajak pulang rumah mak mertua, lepas tu aku cakap sabtu nak puasa
1 Rejab kan.. Tak nak lah nanti menyusahkan dorang pulak.
Lepas maghrib jela kita gerak.
Lepas maghrib terus bersiapkan barang-2.
Skalik dah azan isyak, terus jelah lepaskan isyak dulu baru kitorang gerak.
sampai umah mertua dalam 9 lebih camtu.

Sampai je sana, dorang kata ajak makan kat luar, mebi sambut mother day kot.
Aku pon syahdu jugak ingat kat mak.
Harus lah rasa macam nak tlipon, tapi tak mampu nak tlipon takot mlalak pulak.

So marilah kita makan diluar bersama family suami.
Untunglah aku bukak puasa makan sikit je kat rumah. Hehe.

Tapi cuaca malam tu macam nak hujan.
Lepas je sume habes makan hujan turun ngan lebatnya.
So tersangkut kitorang kat situ dalan sengah jam kot.

Sampai umah mertua dah dekat kol 12.
Lebat dengan guruh sana sini.

Esoknya, aku ngan suami nak g wedding kat Bt.Pahat.
Sebab kitorang tak tau jalan, hny berpandukan map yang diberi sahajo.
Lepas sarapan pagi dekat kol10 pagi baru kitorang gerak.

Dalam perjalanan tu baru aku tipon mak nak wish mothers day.
Skalik mak xdo g noreh getah ngan abg aku.
Yang jawab adelah ank buah aku.
Takpelah kang-kang je aku tipon.

Kiorang boleh berpusing dekat pekan bt. Pahat sebab dah salah jalan.
Patut nyer ikot dari muar xpayah ke bt.pahat.
tapi sebab kepandaian kami suami isteri yang dengil dengar kata gps begitulah.

Mencari dan mencari sambil tu tanta kawan yang duk kat Bp jugak.
Sampai lah kitorang dekat rumah pengantin dekat kul1 jugak.
So lepas makan duduk beborak, amik gambar gedik-2 sikit
masa ngah beborak mak ku tlipon.
So aku pon terus mengWish Selamat Hari Ibu .
Mak aku pon cakap terima kasih, pastu borak ape tah lagi.
MAcam dengar tak dengar sebb bising speaker.
tak lama kemudian tu suami ku bersuara. hoho (lelakikannnn memanggg)
So suamiku sudah kepanasan nak nunggu sandingnya jam 2.30ptg.

So tak kuase nak nunggu lagi.
Kalo dekat takpe, ni nak balik melaka lagi kan.

Lagi pon memula nak singgah Ayer Hitam tempat orang borong barang-2 tuh
Pastu pikirkan hari macam dah makin nak petang, pastu takut nak sesat lagi
tambahan pulak fuluss pon berkurangan.
So marilah kita pulang sahajoooo.

Ikot jalan paling dekat

Sampai umah mertua pon dah asar.
Penat jgn cakap lah.

Sebelum maghrib marilah kita pulang kerumah sendiri.
Sebab aku pon dah penat + mengantuk lagi.

Meh layan je gambar ni...

Selamat pengantin baru Ain & jai



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

Collaboration request

Hi there How would you like to earn a 35% commission for each sale for life by selling SEO services Every website owner requires the ...