TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Khamis, 23 Mei 2013

MINTAK PENDAPAT KORANG SEMUA ..



 






Sebenarnya aku delima ni.  Dah bebulan dah bincang laki bini pasal perkara nih.
Aku jadi cam was-2 pulak nak ke tak.
Aku ni duduk umah sewa je pun.
Uma sewa aku ni 2 tingkat.
Korang jgn lah bajet aku ni org kaya sampai duduk rumah 2tingkat lak.
2tingkat pun umah lama yang punyai 2 bilik tido dan 1 tandas kat bawah jer.
Bilik tido dedua kat atas.

Bila malam menjelma, panas tu terlampau walau ko tido kat atas skali pon tatap peluh mencurah.
Lakiku kan keje bershift, so kalo die keje malam, siang je mesti die tido.
Dan pabila tido adelah tak selesa,
Sebab panas dan ketiak pun berpeluh wooo.
Aku siang mmg lah kat opis duduk bawah ekon kan.

Tido tak selesa, kipas berdiri 1 dan kipas siling 1.
Tatap berpeluh.
Aku boleh je tahan lagi bab peluh ni.(walau xtahan pon, ongkos punye pasal)
Bila malam pulak kitorang sanggup tido kat bawah beralaskan toto je.
Letak kipas berdiri dan on kipas siling.
Selimut tak yah cakap lah, jauh2 aku campak.

Bukan aku tak bersyukur dengan apa yang dah ada.
Cuma lakiku tu dia nak kepuasan tido, maklumlah org keje shift kan.
Bila tak slesa nak tido, payah lah nak lalap mata.

Boleh tak korang bagi pendapat kat aku,
Nak pasang air cond ke tidak.
Lakiku hari2 dah bising kat telinga kata nak pasang nak pasang.
Tapi aku ni risaukan kos kehidupan.
Bil api nnt mesti melambong sikit dari skang kan.

Aku pon tak tau nak pasang ke tak....
Tolongggg pikirkan dan bagi pendapat boleh ??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Clinical Trial Biostatistics and Biopharmaceutical Applications E-book Download

2014 | 580 Pages | ISBN: 1482212188 | PDF | 4 MB Since 1945, "The Annual Deming Conference on Applied Statistics" has been an impo...