TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Selasa, 11 Mac 2014

PESAWAT MAS MH 370 SUDAH DI TEMUI KAH ?




Sejak 3hari lepas tergempar 1dunia kot pasal MH 370 yang hilang dengan tetiba dari rada. Aku pulak sebelum tidur mesti nak memikirkan ape tejadik kat pesawat tu, camner keadaan orang2 yg ade kt dalam tu, kat mana pesawat tu skang ni. pastu smpai telelap dengan harapan bila bangun esok pagi pesawat tu dah dijumpai dengan selamatnya. Asal pagi je bukak tv pasal MH370 nak tau dah jumpa ke belom. Bila tau belom jumpa aishh gase cm sebak plak.

Pastu tengok plak gambar ahli keluarga yg menunggu dengan harapan ahli keluarga mereka pulang dengan selamatnya. Aishh lagik aku sedey, wlu pon tak kena kat btg idung aku. Tapi perasaan tu mmg sayup sayup jer.

Buat ahli keluarga yang menanti tu harap mereka sabr, tabah, kuat dan berdoa selalu. 

Tapi ade jugak suku manusia yang bengong lah aku gase bagi spekulasi yang hantam kromo. Pastu ade yang bagi status yang boleh melukakan hati. Eh patutnya xpayah lah bagi yang negatif. Cuba bagi yg positif supaya orang yang menghadapi akan rasa tenang sikit. Ni tidak, ade je manusia yang busuk ati bg spekulasi yang mengarut.. Cuba kalo kena kat btg idung org yang bg spekulasi yg mengarut tu ? Nak cakap tu biar berpada pada sikit deyy..

Sama-sama lah berdoa semoga Allah pertemukan kita semua dengan Pesawat MAS MH370 tu walau dengan apa sekali keadaan..



Ya Allah Ya Tuhanku .....

'' Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Tiada Tuhan selainMu, Yang Maha Esa, tidak ada sekutu bagi-Nya. Dia yang Maha Kuasa atas segala sesuatu. Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolonganNya, kau peliharalah keselamatan dan kesejahteraan semua penumpang, juruterbang dan anak kapal yang terlibat. Kau lindungilah mereka dari sebarang keburukan, bencana dan marabahaya. Kau jauhkanlah mereka dari segala ancaman malapetaka yang zahir atau yang tersembunyi. Amin ya rabbal alamin."

Ya Allah Ya Tuhanku .....
Kau Perkenankanlah doa kami semua ...






Pray For #MH370








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

USA Today June 08 2016 E-book Download

English | 27 Pages | PDF | 22.85 MB Download: http://longfiles.com/r2ftepyhqnu6/USA_Today__June_08_2016.pdf.html... ========================...