TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 23 Mei 2014

CERITA ANAK



Selamat pagi uols.  Cite ni dah terkumpol lama tapi baru nak apdet hr ni, boleh ? Nak crita hal anak plak. Ank aku ni dah 8 bulan lebih lah. Die dah boleh duduk dan menerap. Tapi still xpandai meranghkak. Tapi pandai angkat bontot cm nak merangkak tu, tp merangkak pon. Pastu die dah pandai nak panjat kusi sbb nak diri kan badan. Aku fikir mungkin ank aku nak jalan kot.


MUHAMMAD NAFIZ FARHAN #4M


Pastu pasal gigi plak, dah 8 bln lebih kot. Sebatang gigi pon tak kuar lagi tau. Aku pon naik pelik, apesal lambat nau kuar nyer. Tapi bagus jugak kan, nnt lambat lah gigi nak rosak sbb tumbuh pon lambat hehe. Skang ni memang aku dah bagi dia bubur jer. Kekadang aku bilas jugak ngn nestum beras tu (balance) . Dari membazir aku hulur je ke mulot die, elok je di makan.

Pastu plak, kitorang ni tido atas katil, aku ngn ank lah. Papa dia tido kt lantai beralaskan tilan dan toto. Ada satu hari tu, aku pon mgantuk sgt kot tak sedar, skali ank aku tegolek kat papa dia, sib baek ade alas bantal ngn toto. 2hari berturut plak tu. Maun aku tak gisau, langsung diperintahkan tido kat toto, aku kan degil haha.

Pastu ni semalam punya hal plak. Uma sewa aku kan dua tgkat, bile bgun pagi aku biakan ank aku kt katil tapi dah dikepung dgn bantal lah. Tgh aku bsiap kat bawah aku dgr die nges. Aku naik baru nk pjk tangga ank aku dah jth ke lantai. tanpa alas mlalak die. Aku ase cm nak robhoh jantung. Sib bik jatuh telangkup. Aku punyalah risau. Smp skh papa dia tak tau ank die jatuh kat lantai tanpa alas, klo tau masak aku kne bebel oi....


MUHAMMAD NAFIZ FARHAN BIN ANUAR #8M

Pagi ni langsung aku xbrani tinggalkan die. Aku bgun trs kjt kan die bwk trn bawah. Dah lah melasak skgh ni, dapur aku tu dah jd mcm tempat mainan die, semua benda dia nak tarik. Pastu pili air masak aku tu bape kali die bkk nak bg air kuar. hbes penuh wlker die dgn air sambil glak. Geramss je mak kau ni nak....

Pastu skang dah pandai main, main golek golek, gomol gomol. Bila kita cium dia smp die rimas, nnt jap g die plak nk ggt hdung, pipi tlinge lah. DUlu ngan papa die , kurang nak sikit. Skg kmain laju je nampak papa dia balik trs mintak agkt, smbil ek ek ek. Aku kt sblh pon die wat xtau, mlainkan ie tgh menetek mmg xdelah..

Okey tu je nak cite.Key byeee...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Looking Good & Beautiful

Dalam kita tak sedar kurang dari seminggu kita akan menyambut hari lebaran.  Dikesempatan dari kurang seminggu ni mesti kita masih tercari ...