TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Ahad, 9 November 2014

Alumni skbr jubli emas ke 50

Entry xde gambar. Malas nk amik gbr. Layan cerita je dah. Hari sabtu kebetulan aku balik kpg. Sampai umh mak dlm kol 10.30 pg cmtu lah. Pastu tgok mak ngan geng surau dia dh sesiap. Aku igt dorg nk p kenduri. Pastu mak cakap nk p sekola rendah. Ade jamuan makan utk 1kampung. Pastu ade gerai jualan. Pameran. Pesembahan. Petunjukan. Cabutan betuah. Tah banyak lagi kot.

Pastu aku ckp kt mak moh le kita pegi satu kete. Behimpit lah sikit. Almaklumlah kete viva forever je kan. 4org kat blkg kengkwan mak aku. Sorg kat depan. Xjauh pun skolah tu. Xsmp pon 5 minit. Sampai je kite lpk kt gerai dulu. Pastu msuk dewan tgok prasmian. Ucpn ketua kpg. Guru besar skolh. Kirenye ni skaligus ngan alumni lah.

Dptlh jmp ckgu lme. Kgkwan lame. Tu pin aku jmp sorg je kwan pompuan. Pastu mls dh nk tgu lelme. Sbb hr pon dh pns. Nafiz pon dh mgantuk. G kt khemah mkn. Moh ler mkn. Lauk msk lomak cili api dgg lembu. Kari kambing. Acar timun+nenas. Sambal blacan. Ikan masin bulus. Air oren. Buah tembikai.

Pastu pas mkn kgkwn mak aku ni nk g tgo pameran gubahan ngan masak memasak. So kitrg pon pegi jelah. Pastu masuk dlm bilik darjah tu. Mmg xde org kitorg jer pon dlm tu. Tapi kitorg ni mmg xde usik pon. Skadar tgok jlh. Tp ade yg mcm mkanan tu dh berusik. Dh ade yg rasalah kiranya. Pastu tetibe dtg 1 group mcm ajk lah. Pagkt anak-2 lah pd mak aku ni. Leh lak dorg sound. Eiii jgn sentuh,jgn mkn. Ni org x tgok lagi ni. Perghh ms tu pns je tlinge aku dgr.
Kwn mak aku ni pon trs je sound blik xde de nk mkn pun.bkn lapar sgt nk mkn.bnda tu mmg dh berusik.kami xusik tak rasa pun.dh jom lah kluar..

Geram je aku ngn ajk tu. Klo rasa xbg tgok jgn buat pameran. Simpn je kt umh ko tu. Buat mkn ank branak ko tu. Ko pny ckp mcm org tua lpar sgt. Hormat lh skit bkn bdk bdk yg ko sound tu. @#%&*/-+()-+

Br tkat ajk je pon dh tinggi bahu ko tu. Agknye klo jd bini ktua kpg cmne gaknye..

Ingat kita ni bkn slalu kt atas. Sok mkin tua gak. #motip peribahasa ni huhuhu.. Faham sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Looking Good & Beautiful

Dalam kita tak sedar kurang dari seminggu kita akan menyambut hari lebaran.  Dikesempatan dari kurang seminggu ni mesti kita masih tercari ...