TABUNG EMAS

Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Ahad, 9 November 2014

Sape penah makan kepok ni

Sape penah makan kepok ni. Haha ni bukan kepok lah ni muruku. Dedulu mase kekecikkan aku suke mkn muruku ni. Dulu kedai cine atas umah aku tu jual seposen jer sebungkus. Kalo ade doplohsen boleh beli dua skali. Pastu nnt makin naik rege kepada doplohsen. Kalo nk g beli ngn kawan, mst pastikan kawan aku tu ade duit gaj beli. Kalo x nnt die kene share ngn aku. Yelah kata teman g kedai sesama nnt kene bahagi dua lah kan.

Isinya bukan byk pon. Seciput je isi muruku tu. Smbil jln nk blik umh tgl plstik jelah. Tulah jajan zaman bebudak aku dulu.
Dh dapat bli jajan cmtu pun dh kire rse bahagianya. Bertapa untgnya lah dr org yg xdpt nk beli tu.

Tapi skg ni beza sgt dh. Budk-2 zmn skg demand oi. Nak cadbury sesajo. Potato ape tah. Pastu cool nlog. Aku dlu dpt air botol pon dh untg tau. Mase tu air botol 50 - 60 sen xsilap aku. Pastu makin lama makin naik. Skg ni sebotol tu klo beli 2.00hengget kot xsilap.

Rasa sronok jw bile igt balik jd knk-2 tau. Xyah pikio mcm mcm hal. Main je pepuas kli jd knk-2 .i.

Mata dh ngntuk..

Alumni skbr jubli emas ke 50

Entry xde gambar. Malas nk amik gbr. Layan cerita je dah. Hari sabtu kebetulan aku balik kpg. Sampai umh mak dlm kol 10.30 pg cmtu lah. Pastu tgok mak ngan geng surau dia dh sesiap. Aku igt dorg nk p kenduri. Pastu mak cakap nk p sekola rendah. Ade jamuan makan utk 1kampung. Pastu ade gerai jualan. Pameran. Pesembahan. Petunjukan. Cabutan betuah. Tah banyak lagi kot.

Pastu aku ckp kt mak moh le kita pegi satu kete. Behimpit lah sikit. Almaklumlah kete viva forever je kan. 4org kat blkg kengkwan mak aku. Sorg kat depan. Xjauh pun skolah tu. Xsmp pon 5 minit. Sampai je kite lpk kt gerai dulu. Pastu msuk dewan tgok prasmian. Ucpn ketua kpg. Guru besar skolh. Kirenye ni skaligus ngan alumni lah.

Dptlh jmp ckgu lme. Kgkwan lame. Tu pin aku jmp sorg je kwan pompuan. Pastu mls dh nk tgu lelme. Sbb hr pon dh pns. Nafiz pon dh mgantuk. G kt khemah mkn. Moh ler mkn. Lauk msk lomak cili api dgg lembu. Kari kambing. Acar timun+nenas. Sambal blacan. Ikan masin bulus. Air oren. Buah tembikai.

Pastu pas mkn kgkwn mak aku ni nk g tgo pameran gubahan ngan masak memasak. So kitrg pon pegi jelah. Pastu masuk dlm bilik darjah tu. Mmg xde org kitorg jer pon dlm tu. Tapi kitorg ni mmg xde usik pon. Skadar tgok jlh. Tp ade yg mcm mkanan tu dh berusik. Dh ade yg rasalah kiranya. Pastu tetibe dtg 1 group mcm ajk lah. Pagkt anak-2 lah pd mak aku ni. Leh lak dorg sound. Eiii jgn sentuh,jgn mkn. Ni org x tgok lagi ni. Perghh ms tu pns je tlinge aku dgr.
Kwn mak aku ni pon trs je sound blik xde de nk mkn pun.bkn lapar sgt nk mkn.bnda tu mmg dh berusik.kami xusik tak rasa pun.dh jom lah kluar..

Geram je aku ngn ajk tu. Klo rasa xbg tgok jgn buat pameran. Simpn je kt umh ko tu. Buat mkn ank branak ko tu. Ko pny ckp mcm org tua lpar sgt. Hormat lh skit bkn bdk bdk yg ko sound tu. @#%&*/-+()-+

Br tkat ajk je pon dh tinggi bahu ko tu. Agknye klo jd bini ktua kpg cmne gaknye..

Ingat kita ni bkn slalu kt atas. Sok mkin tua gak. #motip peribahasa ni huhuhu.. Faham sendiri.

RAMADHAN 2019

Ramadhan ke-2   Alhamdulillah masih menikmati ramadhan untuk tahun ini, semoga dengan kedatangan ramadhan tahun ini membolehkan kita le...