TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 22 Julai 2016

Mantai Dan Raya Pertama 2016

Raya ke 2 Muar


Ops, patut kisah raya pertama diceritakan. Haha takpe la halal jela.
Raya Pertama semua pun takle bukak mata, sebab malam tu semua tido lewat, kol 4-5 pagi baru tido. Anak-anak buah lah yang xle bukak mata, diorg kan bila dh jumpa kezen memasing ada je gosip. Pastu main henpon, update insta/twitter ape lagi tah. Tapi Fbook diorg tak layan. Tak paham aku, ong tetua je yg layan dia cakap. Ape korg ingat makcu ni ong tua sangat ke, feeling remaja ye haha.

Aku hari isnin malam selasa dah sampai umah mak, santak sampai ke sahur mengemas rumah mak. Gosok langsir/pasang langsir/sarung kusyen. Sementara tunggu abang aku yang no 6 sampai, mak siapkan rendang maman dengan daging. Dalam kol 2 baru dia sampai. Pastu anyam daun ketupat palas ngan ketupat daun kelapa. Sorry takde gambo. Aku tlg bukak kan daun jelah. Pastu sedo je dah kol5. Terus sahur, pastu tunggu subuh terus tido.

Bangun kol 8 tengok mak dah sesiap nak buat rendang ayam/daging. Pastu tunggu kan ayam bagi cair dari ais kemain lama. Sampai ke berbuka baru siap semuanya. Lembik jangan cakap lah. berteguk gua minum air wacakap lu. Nasi mmg aku xsentuh sampai pagi 1 syawal. Air je penuh dlm perut aku. Masa berbuka akk aku yang no3 sampai. So meriah lah sikit, anak buah dah riuh rendah. Diorg main bunga api bagai sampai kol 12 camtu. Anak aku dah tak berani nak kuo rumah dah, dia takut org main bunga api. Terus mintak susu nak tido. Boleh mak kau bergosip ye. Hahahaha.

Pagi pagi dah bangun, akk aku yg no.3 tu dia siap perangatkan lauk lauk/buat air/pastu potong ketupat bagai.  Aku siapkan anak pastu terus siap. Kg org dah balik semayang raya terus bersalam je. Kemain anak buah skang ni, hebat dari makcu diorg. Macam macam mekap diorg ada, aku takat ada lipstik, bbcream seqy beauty, bedak compact je.Lain lain takde ye. Pastu mintak diorg pakaikan aku, eye liner eh, senget benget aku tgok, arghh takyah lah terus tak jadik pakai hahahaha. Si Kakak lah tu pakaikan. Mahaplahmention kat blog plak errr... Hahahaha...

Pas salam dan huur duit raya, kita makan makan . Kemudian terus amik gambar, tu pun xlengkap ada yang nak dan xnak. Kihkih..


Single lagi nih.... Hahha


Happy sangat

Mak tersayanggggg...

Family.. Yang belakang tu semua available tau kecualai yg tudung krim tu haha

suka nau gambo ni, nafiz ngn fasha

Kami anak beranak haha

Tunggu org xde yg datang, so mari beraya umah ank buah mak kat jelai, pastu g beraya umah mak mertua aku kat jasin, umah mak mertua abg aku no.3 kat ayer molek, kat kandang ada 2 rumah, peringgit umah kakak ipa akk aku no.3. Sampai rumah ni, anak anak dah buat hal, yelah penat seharian tak tido. Sampai umah mak dalam kol 10-11 camtu. Semua pun dah melayang-layang penat. Seharian beraya kot. Malam tu pun kitorang tido lewat gak, bergosip sakan. Mak boleh lagi bancuh kopi mmg tak ngantuk ar. Takdelah gosip mengumpat ke apa, cuma cerita adik beradik kan. Semua ipar pun sporting, haha layan lah kepala memasing. Anak buah lagi kepala gegila, naseb lah makcu ni dah kawen ade anak, hahaha. Tapi tetap gojes kannnnnnn...!! Diorgkalo baca memg kena kutuk laaa ni..

Berakhir raya pertama....



Family kakak yang sulung #teamrayaperak
Family Kakak ke2 #teamarayaKelantan
Family abang no4 #teamrayaPerlis

 Kepada yang membaca 
Mohon hadiahkan Al-Fatihah untuk arwah Ayah dan Arwah Abang No-5.
Terima kasih.

6 ulasan:

  1. meriahnya. selamat hari raya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. selmt hari raya... meriah dengan anak buah yg ramai hihihi

      Padam
  2. hampeh mkcu..yela..duk uma je..eyeliner da lama xsentuh..dulu blaja rajin la pakai..ni xrajin..tu y trus xreti pakai..hahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha.. bengkang bengkok macam jalan tebong je haha

      Padam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...