Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Jumaat, 9 September 2016

TUPPERWARE



Korang yang dah jadi mak-mak mesti dah terjebak dengan buat koleksi tupperware ni kan? Kalau yang belum terjebak tu, meh lah terjebak sekali.
Dulu, aku pun camtu sebelum kahwin, apelah yang kakak aku ni minat nau tupperware ni. Sama je pun aku tengok dengan brand yang lain. 
Bayangkan, air dalam peti pun dia pakai tupperware, simpan ikan/ayam guna bekas tupperware. Pastu simpan sayur pun dia guna tupperware. 


Tapi memang bagus sangat, semuanya sesegar ya kalau simpan dalam tu. Sebagai contoh sayur lah, kalau tak dah layu layuan dah. Ni letak dalam tu seminggu kot tahannya. Terus aku pun cm, eh tupperware magik ke ni kak.



Kalau nak raya, takyah nak pikir pasal balang pecah ke, pasal cookies masuk angin ke.  Nah beli yang ni. Korang pun tak risau.


Pastu ada kawan hadiahkan aku botol air warna unggu siap ngan bag galas dia.  So rasa cam wowww, cantiknya.  Gegirl kan memang suka warna-warni kan.

 Lepas kahwin, ada pulak kawan hadiahkan aku set tupperware yang ade sangkit kat tepi tu. Kalau nak p picnic ke senang, angkut je. Dapat 2 warna, hijau ngan oren. Penah lah bawak pi picnic letak gulai kari, risau jugak takut tumpah. Memang tak tumpah ye, xmacam tupperware biasa yang kita jumpa tu. 



Lepas beranak pulak, aku terjebak lagi membeli tupperware ni. Pengaruh akak ngan kengkawan. Anak aku kan menyusu botol, payah nau lah asyik nak pikul tin sana sini. Pernah gak letak dalam bekas biasa tu. Tapi masuk angin. Tak fikir panjang terus beli tupperware 2 warna unggu dan 2 warna kuning. Dapat yang tupperware kecik 4 pcs. Sampai skang wujud lagi ye. Memang tahan, kedap udara tau. Aku letak susu anak, segala bagai biskut. Tapi jangan pulak sampai kena gigit dek tikus. Memang tak dapat le nak nolong ye.















BERMINAT ??
 PM/WA :  0172937142
Harga kita boleh bagi LESS 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

Collaboration request

Hi there How would you like to earn a 35% commission for each sale for life by selling SEO services Every website owner requires the ...