TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 9 Disember 2011

Kasihmu Ayah

Tetiba nak tersedey plak.
Hari  tu tetibe dapat tau my Ayah sesak nafas..
then esoknya die demam..
call tanya khabar die cmner..
masa abg aku call mak yg jawab..

then pastu,aku kol ayah yang jawab..
wuuuu sob..sob..sobb
memang la sedey...
tanya die okey tidak..
pastu sakit tu kena mcm mana..

Die pun cite..
sesak nafas sbb tengah tido die mimpi..
tahu tak mimpi...
mainan tido kan...org2 la kata..
so masa dalam mimpi itu,
my ayah panjat bukit,
tak tau la tinggi mana.
bunyii cite mcm tinggi sgt..

pastu tetibe mcm ada batu nak jatuh..
die cuba dok tahan pkai tangan..
bayangkan kalo kite pon..
dah lh nk mendaki..
pastu ade batu nak jatuh..
kompom mencungap2 kan..
k sambung...
pastu die tersedar..
terus jadik sesak nafas..
seperti orang berzikir..
badan goyang2 skali..
tahan pun tak ley gak..

masa kejadian ini aku xde pulak..
kakak n mak n abg ipar yg tolong urutkan..
bg stabil ...

mlm esok tu truih ar balik kampung tengah2 malam..

sampai je kmpung memang sayu mata ni tengok..
nampak sangat kesakitan..
dok pgang dada..

esok tu harus la amik cuti..
bawak ayah pi Putra Specialist Hosptal kat melaka..
then Doc cakap jantung tersumbat..
Aiseyy..lg i sedey u allz..

Memey dr dlu jantung tu ada prob..
tapi dia wat2 la mcm xsakit kan..
maklum org tua tua..

so skang doc bg ubat soh rehat..
jgn wat keje berat..
jgn jalan sangat..
kena makan-makanan berdarah nak bagi darah banyak..
semoga Allah sentiasa melindungi kedua-dua Ibu Bapa ku...
Amin....

1 ulasan:

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Lazada Online Revolution Blogger Contest live now!

Lazada Online Revolution Blogger Contest live now! Lazada adalah laman membeli belah yang mudah untuk kita.  Tak perlu bersusah pay...