TABUNG EMAS

Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Rabu, 11 Julai 2012

KUEH ARAB


Google

Kueh arab kawan sekolah ku panggil, nama lain nyer jugak, suji, maamor.. apetah lagik..
Aku gase cam nak try buat la tahun nih.. Semangat beb... Sejak-sejak nak kawen nih..
Puasa pun lom tapi semngat tengok kueh adoiii menyelerakan...

Sila la korang cuba... dah coba tinggalkan komen, nak tau jadik ke tidak hehe..

Bahan-bahan ( 100 biji )

  • minyak sapi 500 g
  • tepung gandum 1 kg
  • gula halus 200 g
  • sedikit ceri untuk hiasan
  • papercup

Cara-cara

  1. Ramas minyak sapi bersama tepung gandum sehingga menjadi doh.
  2. Uli doh bulat- bulat dan goyangkan dalam bekas gula halus.
  3. Kemudian ambil doh tersebut dan masukkan dalam papercup dan hias dengan ceri diatasnya.
  4. Akhir sekali bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 20 minit.



8 ulasan:

Sudi sudi lah komen...

Lazada 11.11 Blogger Contest: Unboxing Time!

Bagi korang yang tidak sempat untuk join contest 1111 lazada haritu, kini lazada melanjutkan contest tersebut untuk korang join se...