TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Rabu, 11 Julai 2012

KUEH ARAB


Google

Kueh arab kawan sekolah ku panggil, nama lain nyer jugak, suji, maamor.. apetah lagik..
Aku gase cam nak try buat la tahun nih.. Semangat beb... Sejak-sejak nak kawen nih..
Puasa pun lom tapi semngat tengok kueh adoiii menyelerakan...

Sila la korang cuba... dah coba tinggalkan komen, nak tau jadik ke tidak hehe..

Bahan-bahan ( 100 biji )

  • minyak sapi 500 g
  • tepung gandum 1 kg
  • gula halus 200 g
  • sedikit ceri untuk hiasan
  • papercup

Cara-cara

  1. Ramas minyak sapi bersama tepung gandum sehingga menjadi doh.
  2. Uli doh bulat- bulat dan goyangkan dalam bekas gula halus.
  3. Kemudian ambil doh tersebut dan masukkan dalam papercup dan hias dengan ceri diatasnya.
  4. Akhir sekali bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 20 minit.



8 ulasan:

  1. dah bertahun2 xmkn kuih ni...

    Pos kat kl bleh? Hehehe

    BalasPadam
  2. kuih ni sedap tp dulu kecik2 x lalu..haha

    BalasPadam
  3. @dyabunga semngat tu dah membara..rayaaaa

    BalasPadam
  4. @kechixx hussain sedappkan.. aishhh xsaboo ni nak wat

    BalasPadam
  5. @zOeY zAu YaH bila dah besar suke eh kueh nih?? best kan? letak kat lidah dia cairr hehe

    BalasPadam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Lazada Online Revolution Blogger Contest live now!

Lazada Online Revolution Blogger Contest live now! Lazada adalah laman membeli belah yang mudah untuk kita.  Tak perlu bersusah pay...