Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Khamis, 23 Mei 2013

CUTI SEKOLAH KEMBALI LAGI

Aku bukan seorang guru,
Aku bukan seorang pelajar sekolah,
pada waktu ini lah.

hehe, ko tau xtak aku sesgt lah jeles bile anak-2 buah cakap cuti sekolah, kak ipar n adik ipar dan kengkawan pon cakap cuti sekolah.

Ergh kenapa korg dengki sgt , post kat fb nyatakan esok cuti sekolah dah bermula.....
Aku jeles woii. Tergamak korang melukakan hatiku ini.
Hahah real je ko nak bersyahdu kan apidahhhh...

Anak-2 buah aku, masg2 dah plan sorang-2 nak pergi sana sini.
Yang nak amik exam taun ni, tak bernaseb baek lah ko yer.
Hadap jelah buku nnt.
Tapi aku ghase takdenye dorg nak hadap sgt.
Alasan anak buah aku klo tny soklan cm tu , die jawab cmnih.

"Alaaa kan cuti sekolah ni, wat pe nak pikir pasal sekolah"


Haaaa kuajang tak ayat cmtuh... Menyirap je maksu ko ni dengarr.
Macam nak pukkkk je skali..

Eh ko plak emosi, mak ayah ko xemosi pon kan.
Haha sebb nye, klo dorg dah balik kampong, diorang terselamat dari kena bantai ngan mak ayah dorang.
Sebab backup kuat mak aku, so sape brani nak bantai anak2 bila kat kampong.
Kan sorrrrgaaaa idop dorang.
Marah sikit jer, mest nak backup, hoh terselamat lah ngko dari di baham harimau dan singa jadian.

Balik lah berapa ramai pun anak buah, sume tak brani nak bantai anak depan mak aku.
Dulu masa arwah ayah aku ade, lagi dahsat diorang ni.
Buat lah salah ape pon, mak pak dorg yang kne bising ngan ayah aku.
Mana tak berlemak diorang.
Pastu pepetang pau kat ayah aku duit g kedai.
ayah aku mana nak sampai hati tak bagi kan, klo dah mintak.
Dapat sorang singgit pon jadik, kalo tak pon sorang 0.50 cen.
Memang mendapat lah, kedai pon dokek je ngan gumah kan.
Kayoo cinooo tu  kalo anak cucu balik kmpongg hoih.

Skang ni ngan mak aku xdapek la nolong.
Anak buah aku ni ngan mak aku kurang manja sikit, sbb adelah garang sikit.
Ala nama pun mak-2 kan mesti mulut bising.
Tu anak2 buah aku kureng ngan mak aku.
Tapi lepas arwah ayah aku takde baru dorang rapat sikit ngn mak aku.

Ngan aku mmg ngappp xdapek derrrr.
Aku kan kedekuttttt .
Ikot mood kalo nak blanje.
Tgok prangai memasing okeh, baru aku on.
Kalo xdengar cakap haku mmg xde harapan lah sume nak dapat.
kejammm kan, haha..
Mampos aku nnt, mst dorg balas kat anak aku plak nnt.
Mudahan dorg tak lah balas kat anak aku cm tu...
hahaha...

Xtvt dorang kat kampong nnt adelah main bola dipanas terik,
Tengok katon dari bukak mata sampai pejam mata.
Main api kat blakang uma, maklumlah kampong kan.
G kedai cina tu tambah saham haha,
Main beskal ngan anak jiran sbelah uma,
Pastu bergaduh dan bertekak pastu balik umah nangis-2.
Jap g kang elok balik g sambung main.
Alahai budak-2 kan...

Bila dah petang suruh mandi, terpekik-2 lah kitorang 1 umah.
Kemain nak liat mandi.
Pastu dah mandi berebut tuala pulak.
Time orang nak angkat air smyg time tu nak g mandi.
Hohh hangin 1 badan aku ko tahu..

Tapi kalo xde dorg sunyi sepi umah mak aku tu.
Kalo ade dorang mak aku takdelah sunyi sgt.
Ade jugak buat peneman memalam kan.

 Okeyyy sekian..
Selamat berhujung minggu, happy wesak day.. dan happy scholl holiday...

Click here...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

Collaboration request

Hi there How would you like to earn a 35% commission for each sale for life by selling SEO services Every website owner requires the ...