TABUNG EMAS

Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Jumaat, 28 Jun 2013

RENUNGAN PAGI JUMAAT # 7 KUNCI KEBAHAGIAAN

Selamat pagi Jumaat Penghulu segala hari semua.
Pagi ni rasa segar sesangat sebab jerebu dah xde aku rasa.
Berkilau dengan cahaya matahari je skang ni.
Alhamdulillah.

Ni aku nak kongsi bersama # 7 KUNCI KEBAHAGIAAN.
Dapat email dari suami tercinteee..
Auww.... Tq Aabangg.

Google



1. Jangan pernah membenci orang lain,
Meskipun mereka telah banyak berbuat salah mahupun menzalimi kamu..

2. Jangan pernah merasa gundah gulana,
Perbanyaklah berdo'a dan berzikir..

3. Hiduplah tetap dalam keadaan sederhana dan rendah hati,
Meskipun kamu berada dalam kegelimangan harta dan kekayaan..

4. Selalulah berfikiran positif,
Meskipun banyak cobaan yang menghadangmu

5. Husnudzhonlah (bersangka baik) selamanya,
Kepada Tuhanmu dan sekelilingmu..

6. Selalu memberi lebih banyak,
Meskipun orang lain tidak memberi kepada kamu,
Meskipun ketika kamu dalam keadaan kekurangan..

7. Jangan pernah putus mendoakan orang lain,
Baik untuk ahli keluargamu-saudaramu-sahabatmu
(dalam kondisi dia/mereka tidak mengetahuinya..)











Khamis, 27 Jun 2013

JEREBU YANG SEMAKIN BERKURANGAN BERSYUKUR SANGAT .......

Alhamdulillah Jerebu yang melanda negara kita dah berkurangan skang ni. Alhamdulillah kat Melaka pun dah nampak cerah sebab hujan yang turun pagi tadi. Bersyukur sesangat. Semoga ianya berterusan cerah Aminn.


Jom tengok IPU disetiap negeri pagi ni...

 


Untuk keterangan lebih lanjut boleh klik kat sini yo. HERE!



















Jumaat, 21 Jun 2013

JEREBU MELANDA..

Good morning uolls...
Sejak beberapa hari ni aku rasa macam terancam sangat.
Terancam dek jerebu yang tengah melanda negara kita ni.
Kat melaka jerebu teruk jugak nih.

Pepagi lagi aku dah rasa lemas sgt ngn bau asap.
Kuar je dari bilik tersusuk hidung aku ngn bau asap, pastu pedih mata.
Bila bukak pintu sbb laki ku kerja pagi.
Tengok kemain lah tebal jerebu.

Dalam rumah tu aku tutup jugak hidung sbb xtahan ngan bau asap tu.
Kul 7 sengah aku g sidai baju kat luar,
lagi aku rasa tak tahan.
Lagi kuat bau asap.

Ni aku dah kat opis pun still ade bau asap oi...
Bersama2 lah kita semua menjaga kesihatan yer.
Lebihkan minum air kosong.
Jangan lupa bila kat luar guna lah facemask.

Rabu, 19 Jun 2013

MEMIKIRKANNYAA..........

Sejak-sejak dah kawin nih aku eksen yer?
Haha eksen lah sangat.
Anggap jelah ape korang rasa.
Nak hangout ngan kengkawan pon rasa mcam tak berkesempatan.
Ini semua sebab kawin.
Huhuhu

Bukan tak nak hangout ngan kengkawan,
maklumlah lakiku ini bekerja shift.
So bile dia ada kat rumah, aku dah terkejar2 kesana kemari.

Pastu nak masak.
ha bab nak masak tu jadik masalah sikit.
Lakiku ini bukan suka na makan kat luar.
Tipu lah tak penah makan luar kan.
Makan kat luar pun tengok masa gak.
Dan tgok kewangan huhuhu.

Skang ni lakiku kerja shift pagi,
die balik umah jam 7malam.
jadi dah kepenatan lah kan.

Aku pun dah tak tau nk msk ape lg.
nsb lakiku mmg xcerewet bab mkn ni.
aku masak tak sedap pon die kata sedap.
aku goreng telur dadar pon die kata sedap.
haaa mana sampai atii aku tak masakkk
huhuhu....

petang ni ape pulk aku nak masak.
pening memikirkannn ni..
dalm peti ada beberapa ketul ayam ngan 3 ekor ikan kembung.

Kene pikir lelaju sbb kang kul 7 nak hadap teduhan kasih.
Semalam aku dah termiss cite tu.
Angkara smpai umah lambat.
Kul 6.45 baru smpai umah, angkat baju masuk bakul dan tak lipat.
Pastu g dapor masak nasi, masak sardin ngan telur dadar.
Pastu kejarkan maghrib, pastu trus tunggu isyak dan terus kebabom tidurr..

semalam adelah awal aku lelapp..
Sedar2 dah 2 pagi je tgok suami ade disebelah..


RAMADHAN 2019

Ramadhan ke-2   Alhamdulillah masih menikmati ramadhan untuk tahun ini, semoga dengan kedatangan ramadhan tahun ini membolehkan kita le...