TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 28 Jun 2013

RENUNGAN PAGI JUMAAT # 7 KUNCI KEBAHAGIAAN

Selamat pagi Jumaat Penghulu segala hari semua.
Pagi ni rasa segar sesangat sebab jerebu dah xde aku rasa.
Berkilau dengan cahaya matahari je skang ni.
Alhamdulillah.

Ni aku nak kongsi bersama # 7 KUNCI KEBAHAGIAAN.
Dapat email dari suami tercinteee..
Auww.... Tq Aabangg.

Google



1. Jangan pernah membenci orang lain,
Meskipun mereka telah banyak berbuat salah mahupun menzalimi kamu..

2. Jangan pernah merasa gundah gulana,
Perbanyaklah berdo'a dan berzikir..

3. Hiduplah tetap dalam keadaan sederhana dan rendah hati,
Meskipun kamu berada dalam kegelimangan harta dan kekayaan..

4. Selalulah berfikiran positif,
Meskipun banyak cobaan yang menghadangmu

5. Husnudzhonlah (bersangka baik) selamanya,
Kepada Tuhanmu dan sekelilingmu..

6. Selalu memberi lebih banyak,
Meskipun orang lain tidak memberi kepada kamu,
Meskipun ketika kamu dalam keadaan kekurangan..

7. Jangan pernah putus mendoakan orang lain,
Baik untuk ahli keluargamu-saudaramu-sahabatmu
(dalam kondisi dia/mereka tidak mengetahuinya..)











1 ulasan:

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Looking Good & Beautiful

Dalam kita tak sedar kurang dari seminggu kita akan menyambut hari lebaran.  Dikesempatan dari kurang seminggu ni mesti kita masih tercari ...