TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Khamis, 20 Februari 2014

KISAH ANAK

Lama tak apdet kot. Heww malas gila nak apdet skang ni. Tapi slaaluu membaca belog org je la kojenyer. Ni nak kisah sikit pasal anak den. Haha

Anak aku ni memamg menyusu lagi. Campur je ngan susu badan dan fomula.  Disebabkan aku pon kerja tu kena bagi gak susu fomula. Eh korang nak cakap pe pon up to u lah eh. Jgn tny knp x bf sepenuhnya kan haha.. Aku pon xde sebab kot.

So masa dalam pantang kitorang bagi dia Enfalac rumusan bayi tu. Dalam tempoh 2 minggu tu dia macam suka sangat je. Pastu dalam 2 minggu saja nak tukar kepada lactogen rumusan bayi lak. So papa dia belikan, sebab tu pilihan papa dia kan. Aku kan dalam pantang so nan hado lah nak ke kedai bagai kan. Bila bagi je anak aku macam menolak. Nak tak nak je dia telan susu tu. So sebab papa dia tak de layan jelah bagi susu lactogen tu dalam 4hari ke 5 hari kot. Anak aku tetap menolak, asal bagi susu je die luah kan balik.

Pastu papa dia kasihan tengok anak dia tak tertelan susu lactogen tu, jadi dia beli balik enfalac tu. Bila bagi oh bersungguh sungguh kot dia minum. Senang hati lah sikit.

Skang dia dah 5 bulan. Anak aku lom makan lagi tau. So ari selasa kitorang g mydin utk beli brg dapo sikit. Singgah kat bhagian susu tu. Memula pi lah kat enfalac tengok harga sumer. Tapi mahal sikit lah enfalac kat mydin, lagi murah kot dekat family store. So belek sesatu susu memula tngok s26 rege pon dekat-dekat je ngan enfalac kan. Pastu tengok anmum lak, baca dia punya keterangan bagai so papa dia terbekenan plak. nak pakai anmum. Harga pon okey lah jugak murah sikit dari s26. Nak try kata nya. Kitorag beli lah sekotak.

Dengan harapan dia nak sangat susu anmum tu.

Besok nya aku hantar kat rumah org masih guna lagi enfalac. Balik petang tu papa dia buat kan susu anmum dalam botol kecik jer lupa plak bape ohz tah. tapi botol kecik lah. So dia minum laju mebi lapar sangat kot.

Bila malam nak tido, papa dia buat pulak botol sederhana besar tu. Okey dia minum sikit then dia luah balik. Eh budak ni memain je kot mgkin sbb knyang.

So dah tido skali dia terjaga macam mimpi kot. Aku sumbat susu anmum sambil tepok dia. Boleh dia meronta tak nak susu tu. DIa tolak pakai lidah ko tau. Iskk dah kol 1 kot masa tu.

Aku pon nekad turun bawah buat susu lain plak, nak test konon kot dia nak susu enfalac tu. Aku naik atas bagi susu enfalac terus diam hisap jer pulak sampai lelap.

PAstu esoknya paginya aku buat lagi susu anmum sebelom gi keje aku bagi dia susu botol dulu. Eh dia boleh main-main je hisap. Sampai umah pengasuh, aku dah bgtau akak tu yg ni susu lain, dah tukar susu akk tgok lah dia minum ke tak. Kat umah dia tak nak pon.

Petang semalam aku g amik dia, kata akak pengasuh tu, si nafiz ni tak nak. Akk bagi die menolak je pastu akk biarkan je. Smapai die lapar bebtul baru dia minum. tu pon macam nak tak nak jer. mungkin terpaksa kot, tu pasal dia minum fida.

Balik umah papa dia layan lagi bagi susu anmum. Dia mengamok kau tau menolak2. Malam tadi pon sama jugak, dia boleh mengamok bila aku sumbat susu anmum tu.
PAgi tadi tengah siap nak g keje, aku bagi dia susu anmum pon dia buat tak tau jer.

Iskk aku xtau nak buat cmner ni. Nak teruskan je bagi dia sebati atau nak tukar kt enfalac balik eh. Minggu ni macam nak bagi dia makan nestum je.

Korang penah tak kena camni, ape eh korang buat.
Kongsi lah pengalaman skali...

1 ulasan:

  1. hahaha..keje tukar susu je..last2 susu apalah yang tetap ye?? effect nafiz farhan makan tembam+berat la nanti..huhu..

    BalasPadam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...