TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Isnin, 13 Februari 2012

Sardin

Buang tebiat plaks aku memalam cam gini nak kongsi cite sardin.

Sebenornyer aku dah kenyang makan sambal sardin.

Tadi aku balik koje tah angin ape tah datang macam nak makan sambal sardin.

Oleh itu aku masuk guma aku tengok ade 1 tin sardine kecik tu.

Cili kering pun ade.

Memula aku kua kan semua yang nak dimasak.

Bawang merah yang kecik tu 2biji

Bawang putih 2 biji

Sehiris halia.

Pastu aku tumbuk sesikit bagi pecah-pecah cam nak lumat tu.

Aku tumiskan lada kering yang da bland dalam 1 senduk kecik tu.

Pastu macam dah garing sikit aku masuk bawang+halia yan aku tumbuk tu.

Pastu macam lada tu dah nak garing aku masukan 1 tin sardin.

Pastu letak garam secukup rasa.

Air asam jawa sikit.

Kalo pedas sangat ko letak ar gula sikit.

Pakajinamoto pon ikot korang nak letak ke tak.

Pastu baru ko taburkan bawang beso potong bulat-bulat tu.

Pastu ko masuk dalam mangkuk.

Pastu jangan terlupe lak masak nasik.

Tu jer aku tak sempat nak amik gambar sebab malas.





...................................................................
Erkkkkkkk... Alhamdulillah....

Lepas lah buat kenyang orang bujang macam haku.


2 ulasan:

  1. moon suka buat nasi goreng sardin.. hehehhee

    BalasPadam
  2. c,moon ; cmner tu nak buat..tak penah lagi buat ns grg sardin

    BalasPadam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Clinical Trial Biostatistics and Biopharmaceutical Applications E-book Download

2014 | 580 Pages | ISBN: 1482212188 | PDF | 4 MB Since 1945, "The Annual Deming Conference on Applied Statistics" has been an impo...