TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Rabu, 15 Februari 2012

Siapa Yang Bijak?

Dari pagi macam nak hapdet.

Tapi tetiba idea hilang dimamah bumi.

Terus tak menghapdet.  Sambil tu blogwalk sane sini.




Otway balik kerja aku tengok banyak sangat kenderaan berhenti.

Kalo ikutkan macam berderet la sepanjang jalan tu.

Sampaikan berpeluh-peluh kalo kete/kenderaan yang berderet tu tade aircond.

Punye lama tunggu akhirnya bergerak jua kete aku dalam kadar 20km/h.

Pastu stop semula.

Agak-agak korang ape yang menyebabkan kena berhenti berkali-kali tuh?

Cerr arr tekaaaa (teka dulu baru teruskan membaca key)










Wopppsssssssssssssss...

Mestilah Trafik Light Merah kan??



Lebey kurang cam ni gope trafic light tuh!!




Jadik disebabkan trafic light tu merah wajib lah kita berhenti.

Dari apa yang aku cerita ni ce korang pikir lagikk.

Siapa yang bijak dalam kes nih?




.....................................................................................................................




Bagus kan manusia ni sebab ikut kan undang-undang kerana trafic light.

Kalo merah kita berhenti

Kalo Kuning bersedia untuk berhenti

Kalo hijau pulak kita baru boleh gerak




Padahal ianya adalah sepises macam robot.

Cer kalo mak kite soh g kedai haa..(Masa kekecik)

Agak-agak kita ikot tak??

Memang lah ikot tapi mungkin lambat kan..(Siap minta upah lagik)



Pelikk tak???



Semuanya ada kebaikan dan keburukan tersendiri

Kalo kita ikut atau tak peraturan / undang-undang.





^_^

3 ulasan:

  1. kat melaka paling banyak traffic light.. dah laaa lama sangat lampu merahnya.. haha

    along moon paling xsuka g melaka..sbb traffic light jerk.. ngeee~

    BalasPadam
  2. hihi..ok lh jem tu..rht2 kt mnda.kui3

    BalasPadam
  3. c,moon ; haha tau xpe...byk sesngt..


    suzie; rehatkan hati jugak jgn panas haha

    BalasPadam

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Looking Good & Beautiful

Dalam kita tak sedar kurang dari seminggu kita akan menyambut hari lebaran.  Dikesempatan dari kurang seminggu ni mesti kita masih tercari ...