Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Isnin, 10 September 2012

MAJLIS TAHLIL 2012


07. Sept.2012 genap lah hari ke 100 pemergian Ayahandaku.. Al-Fatihah...


Sabtu lepas abg aku ade wat majlis tahlil untuk arwah ayah dan yang lain.  Kiranya merangkap majlis Open house jugak lah.  Memula nak buat nasi ayam.  Tapi memikirkan taun lepas dah wat nasi ayam jadik taun ni adekan kelainan sikit.  Just tempah nasi lemak jer.  Rendang ayam, kerang, bihun goreng, nasi impit, sambal sotong dan petai adalah masak sendiri.

Majlis berjalan pas maghrib dengan kehadiran orang surau kat taman, jiran-jiran serta sanak saudara.  Tapi ruginya aku tak tercapai tangan nak amik kamera dari awal sesampai akhir.  Memang kesibukan jer.
 
Jumaat malam tu pas maghrib kitrorg g open house kat jasin balik tu pulak terus g family store beli barang sikit.  Sesampai rumah buat cupcake untuk esok hari nya.  Dalam kol 3 sengah pagi baru nak sattle sumer tu.  Esoknye pulak bangun pagi lagi.  Tak lah pagi dah agak terlewat dalam kol9 camtu. Bangun sarapan pagi, akk ipar aku terus g umak mak die untuk wat rendang.  Aku tinggal kat umah kemas ape yang patut dan susun ape yang perlu.  Kemudian dalam kol 2 kak ipar aku balik hantar kan rendang ayam tu.  Pastu die g balik sebab nak g goreng Bihun.  Aku tunggu mak dari kampung datang, tapi sambil tu potong bahan-bahan untuk nasi lemak pulak.

Dalam kol 4 mak aku n the gang sampai.  Time tu baru terasa cam meriah kan.  Diorang datang tak lah buat pape sebab sumer dah sattle.  Mak aku pulak bawak sambal sotong + petai yang gojes.  (Tapi aku tak makan  petai pun, siap mak aku asingkan hehehe) .

Ramai yang hadir termasuk kengkawan yang aku jemput beberapa kerat tu. Sehingga kul 12 baru lah majlis berakhir.  Terus mengemas, basuh ape yang patut. Siap mengemas pun dalam kol 3 jugak la kot. 

Esoknye pulak ahad aku cam eh tak sihat muntah2 dan demam. Puihh memang menyakitkan.. Seharian melepek je kat uma.  Jadik macam org pemalas kan.  So pagi ni Alhamdulillah cam sehat dah.. Lidah ni cam pahit2 jer..

Maaf entry tanpa gambar ......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

Collaboration request

Hi there How would you like to earn a 35% commission for each sale for life by selling SEO services Every website owner requires the ...