TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 2 November 2012

FEELING =(

Selamat petang di hari jumaat.  Memang tak dinafikan lagi memang aku tengah kira jam jer nak balik.  Esok dengan harapan aku nak memonteng lagi.  Cabot pergi KL.  Minggu lepas memula mak aku cakap nak g KL uma kakak aku minggu ni.  Lepas tu tah camner mak aku fikir lagi tukar tarikh mintak pergi minggu depan pulak masa raya Deepavali.  Lepas tu aku oun cakap dengan kakak aku, kiorang pospone dtg uma dia minggu ni.  

Hari selasa minggu ni kakak aku call, bajet pujuk rayu aku le tew.  
Eh jadik dtg tak uma kak ngah minggu ni?  Kitorang tak jadi datang lah sebab nya minggu depan cuti lama sikit.  Nanti boleh la mak duduk sana lama sikit, mak kan ada anak sekolah lagi huhu.  Lepas tu kakak aku cakap dengan berjuta alsan.  Ala datang lah minggu ni, si adik ni dah beria-2 sangat suruh nenek datang.  Siap kemaskan bilik bagai lah. Aku cakapa pulak, eleh alasan tu sume dalam poket aku jer, anak atau mak dia yang beria-2 sangat tu?? Langsung gelak dua-2 dalam telefon.

Alasan ke-2 pulak setelah alasan pertama tak jadi camni.  Eh minggu yang deepavali tu kitorang nak balik Kelantan pulak.  Sebab dah lama tak balik. Lagi pun cuti masa tu lama sikit. Blaa..blaaa..
Aku cakap, ala xpelah cam tu, taun depan jelah kitorang datang. LAngsung dia diam.  Hehehe. Lepas tu dia call mak aku pulak.  Kakak aku tu kaki penghasut.  Dia hasut mak aku suh dtg minggu ni. Mak aku cakap kena tanya aku dulu.  HUahuhuhu macam bos kennn..


Hari rabu aku call mak cakap nak pergi bila.  Mak cakap minggu ni lah kita pergi.  Kalau pergi jumaat malam lama sikit boleh main-2 dengan cucu-2.  Aku cakap aku kerja hari sabtu.


So aku pun sia-2 kan kerja aku dengan jaya nya tadi. So skang senang lenang aku tanpa buat kerja dah.  Dengan harapan esok nak mesej bos cakap tak kerja. Ha mampu ke nak mesej??  InsyaAllah mampu.

Tadi aku telefon mak, tanya sihat tak.  Mak cakap demam tak okey lagi.  Terus tny aku, kita pergi rumah kak ngah malam ni ajelah eh. Aku cakap, yelah habes kerja org balik malam ni kita pergi.  Ma siap-2 lah ape yang patut.  Pastu aku tny mak buat ke ketupat palas? Mak cakap xbuat sebab tak larat. 

Ketupat palas tu memang niat mak aku nak buat bwak uma kak ngah.  Tapi dah tak larat tak lah buat. Aku cakap kita buat rumah kak ngah ajelah mak eh. Sebelum letak telefon aku tanya, hehe 


Mak masak ape hari ni eh?? Mak jawab, masak sambal sardin.. Okey lah (Aku puasa ganti hari ini). =)

Cepat lah jam 5.00petang. Mau cabot. 

Ya Allah permudahkan perjalanan pergi dan pulang hambamu ini  ^_^

4 ulasan:

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

Looking Good & Beautiful

Dalam kita tak sedar kurang dari seminggu kita akan menyambut hari lebaran.  Dikesempatan dari kurang seminggu ni mesti kita masih tercari ...