TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 21 Mac 2014

Boyprend Aku -2

Ni sambungan Boyprend Aku-1 ye kawan-kawan.

Si nuar ni memang kaki cemburu gila. Aku pun tak tau tahap berapa cemburu dia ni. Sume benda yg melibatkan ade je laki lain mmg dilarang sama skali nak bg aku join. Eh nak kata aku ni rmai peminat not bad lah. Hahaha. Adelah sesikit. Tapi kira low profile dari gadis-gadis cantik dlm asrama tu.

Aku kan ramai kengkawan laki masa sekolah dulu. So ade yang aku save dlm henpon. So kekadang ade je dorg mesej. Ala mesej pon biase dan biase je. Adelah satu hari tu ade kawan aku htr lagu ke ape tah. Kebtulan telipon aku pada si nuar ni. Terus dia nak hangin ko tau. Jadik cm org gila. Aish mmg aku tak tau tahap gila cmner si nuar ni.

Takpe aku layan kan jelah. Memg tak pikir pon aku boleh nak kawen ngan dia. Sampai lah aku ke sem akhir nak kena Praktikal. Time aku dulu mmg kilang byk drop. So mmg pyh nk cr tmpt praktikal. Org lain dah nak hbes praktikal, tp kitorg hegeh2 lagi nak praktikal. Gilaa punye keje. Ade je kegkwan dapt praktikal kat joho nun. Mak ayah aku mmg tak bagi skali lah nak p sana. Yelah jauh kan. Pastu si nuar ni pon mmg xbg aku nk kesana. Alasan dia takut aku ni beralih arah. haaa gila punya org kan.

So akhirnya dapat jugak praktikal kat jab kerajaan ni 3 bulan. 3bulan je ok. tu pon aku gase azab nak habes kan praktikal. elaun dapat 50hengget je sebulan.

So bila hbes praktikal aku dapat kerja. Kerja at tmpat skang ni. Mmg syukur sangt aku mmg xsmpat menggangur tau. Ingatkan smp situ je aku ngan nuar ni. Rupenya dia cm serius jer.Family mmg tak tau aku bkwan ngn sapa pon. Haha mebi dorg pon igt aku ni mmg xda pakwe. Aku kerja aku duduk umah abg aku, so lama jugak lah duduk baru dpt g dating. Haaaii segan kot nak bgtau aku kawan ngn si nuar ni. Yee aku mmg segann nak knl kan kt org.

Sampai 1 hari tu nak g berbuka puasa ngn si nuar ni. Pastu bgtau abg ngn kak ipa aku. Kitorg nak g buka puasa. Aku ingtkan naik kete tp naik moto kau tau tak. Haaa aku dah lah segan. Pastu kene plak pkai helmet separuh tu. Lagi aku segan. Dah lah abg aku sgup kua bilik air xjadi mandi bila tgok si nuar ni dtg. Aku xleh byg cmner aku nk pnjat moto tu.

Sampailah dia sunguh2 nak kawen ngan aku. Ye maksud aku bkn lah melamar ke ape pon. Tak bajet pon nk kawen awl sgt. Haaa duet pon xckop aku gase.

Pastu awal tahun 2012 aku ngan family g umrah. So masa tu si nuar ni baru rase rindu kot kat aku. Hahaha dia yg kaborkan kat aku. Masa kat sana adelah sedara mara nak kenen kan aku ngn ank buah dia lah bagai. Siap tny mak ayah aku yang aku ni ada boyprend ke tak. Mak ayah aku ckplah, tak tau sbb aku xpnh crt. Tapi cuba tny aku dulu. Bila dorg tny aku, aku jawab jer mana ade. Yelah aku ingt main-2 kan. G pon bukan g umrah dtg nk cr jodoh kan. Haha dtg sana nak buat ibadt.

Lepastu heboh lah memasing kata nak dtg meming aku bila balik mlysia nnt. So ade plak yg ckp, sape yg dtg merisik dulu dia dapat. Ehhh ngkoo sesukee hati je nak buat aku cmtu..

Pastu balik mlysia aku mesej/bgtau si nuar ni pasal ade org nk dtg meminang aku bagai. So dia pon xleh dok diam dah. Duet tak cukop lagi mcner nak kawen kan. Ko gila ke ape, dan dan nak kawen dah. So si nuar ckp nk merisik dulu. SO dorg mngejut call ayh aku bgtau nk merisik. Sume tepernjatlah. Aku pon tekejut tetibe je. Pastu trus cari cincin nak merisik. Haha gila kan. Pastu masa merisik tu adelah wat mkn2 sikit ngn family. So terus bincang pasal tunang. Siap ngan tarikh bagai. kiranya 2 minggu lagi lah nak tunang. Sume ayah aku dah bincng.

Lagi seminggu nak tunang ayah aku meninggal. Gila aku xdown. Rase mcm xnak betunang pon ada. Sume rasa cm hilang dan kosong. Sedey sgt. Xdapat tgok aku tunang. Hari hari nges igt ayah. Ye aku mmg manje ngan ayah. Kesygan ayah lah aku ni.

Pastu kitorg bertunang. Pastu mak plak xnak aku tunang lelama. tunang dlm masa 6 bulan jer. Kitorg nyer planning 1tahun. sebab pikir nak guna duet banyak kan. So pastu tpksa setuju jgk. Sbb mak pon tgl sorg dah. Takutlah nnt kot mak xlarat ke ape. Jadiknya bulan 6 tunag bulan 12 dah kawen.

Pahit manis dlm tempoh bertunang tu usah ckp lah. Bertahan jelah diri. Banyak yg tak kena, xsependapat. Dugaan banyak gila. Tapi akhirnya Alhamdulillah kami kawennn.. Kawennnnnnnn jugakk.
Skang dah ade anak sorang pon.
Alhamdulillah. Tq utk semua family ..

I lebbiuu Anuar Bin Adan.......

Sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

USA Today June 08 2016 E-book Download

English | 27 Pages | PDF | 22.85 MB Download: http://longfiles.com/r2ftepyhqnu6/USA_Today__June_08_2016.pdf.html... ========================...