TABUNG EMAS

Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Selasa, 11 Mac 2014

Ragam anak

Rasa cam baru kejap je beranak. Pejam celik pejam celik tengok dia dah besar. Dulu tau minum susu pastu kenyang tido. Senang kot masa tu urus kan dia.

Pastu dah pandai senyum senyum tawe tawr bile agah. Pastu boleh menerap. Pastu tak pandai tebalik kan badan ble dah mnerap. Pastu pandai meyusur ke blakang. Ingatkan ke depan. Pastu skang dah boleh terbalik dan buat bulatan. Tapi myusur ke depan tu agak sikit.. Pling byak myusur ke blkang.

Pastu skang ni dah xreti dok diam. Lagi pulak bile dlm kereta. Kalo aku pgg kompem aku skali bepeloh kot. Sbb dia berpusing sane sini. Pastu nak pegang macam macam.

Anak aku kann anto kt pengasuh bile pagi jet anta msti die ngelakkan bdn xnk org pengasuh amik dia. Pastu buat muka seposen jer. Bila balik petang jempot dia ha telompat lompat nampak aku. Bila dah amik dia sape sape mntak die mgelak.

Eii mcm cepat sgt dia membesar. Xpuas nk main ngn die masa kekecik kot haha. Almaklomlah makkau ni kje swasta jadikknya ct besalin tehad 2bln sahajo.

Ehh tadi main agah ngn dia kmain mjerit jerit dia. Papa dia xda g men bdminton jadiknya kami bedua sajo kt umah ni. Ni anak dah lolap. Jap g ngan aku aku pon lolap..

Esok nak bawak nafizfarhan g enjet nam bulan. Eii kejap je dah nam bulan.. Eiiii gase cm baru jerr.. Cepatt sangatt lahhh..

Buat anakku muhammad nafiz farhab bin anuar. Semoga menjadi anak yg soleh ya sayang. Dan semoga sehat slalu dan diberkati Allah. . Key lah takat ni je. Sebab uminya nak mlayan perasaan jp.

Petang td masak telo dadar ngn lemak tauhu campu taugeh..

Sekiannn......

ABC LEREH ....

Petang semalam balik dari kerja sampai je rumah en.suami ajak pekena abc. Abc kat lereh klebang sana. Fames jugak aku ase abc die. Sebab sentiasa je ramai orang. Laki aku ni tetibe je macam nak abc sebab ade frenz kat fb apdet die mkn abc kat kereh sana. So tgok sgt menyelerakann. Siap ade ice cream atas dier. Pergh meleleh ayaq lioq aku ase. Pastu kiorang pon redah lah jalan raya. Jem jangan cakap lah, maklumlah waktu kemuncak org balik koreje kan.

Sesampai je kat depan kedai tu. Oh closeee.. keciwaa kot. Pastu dia kata ade 1 lagi cawangan kat Tanjung minyak. Eh koserr aku nak berpatah balik. 

So terlioq lagilah laki aku nak ber abc yer.

Tadi google plak cari abc lereh ni... 

perghh gilaaa cairrr air liur aku tengok abc dia...



PESAWAT MAS MH 370 SUDAH DI TEMUI KAH ?




Sejak 3hari lepas tergempar 1dunia kot pasal MH 370 yang hilang dengan tetiba dari rada. Aku pulak sebelum tidur mesti nak memikirkan ape tejadik kat pesawat tu, camner keadaan orang2 yg ade kt dalam tu, kat mana pesawat tu skang ni. pastu smpai telelap dengan harapan bila bangun esok pagi pesawat tu dah dijumpai dengan selamatnya. Asal pagi je bukak tv pasal MH370 nak tau dah jumpa ke belom. Bila tau belom jumpa aishh gase cm sebak plak.

Pastu tengok plak gambar ahli keluarga yg menunggu dengan harapan ahli keluarga mereka pulang dengan selamatnya. Aishh lagik aku sedey, wlu pon tak kena kat btg idung aku. Tapi perasaan tu mmg sayup sayup jer.

Buat ahli keluarga yang menanti tu harap mereka sabr, tabah, kuat dan berdoa selalu. 

Tapi ade jugak suku manusia yang bengong lah aku gase bagi spekulasi yang hantam kromo. Pastu ade yang bagi status yang boleh melukakan hati. Eh patutnya xpayah lah bagi yang negatif. Cuba bagi yg positif supaya orang yang menghadapi akan rasa tenang sikit. Ni tidak, ade je manusia yang busuk ati bg spekulasi yang mengarut.. Cuba kalo kena kat btg idung org yang bg spekulasi yg mengarut tu ? Nak cakap tu biar berpada pada sikit deyy..

Sama-sama lah berdoa semoga Allah pertemukan kita semua dengan Pesawat MAS MH370 tu walau dengan apa sekali keadaan..



Ya Allah Ya Tuhanku .....

'' Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Tiada Tuhan selainMu, Yang Maha Esa, tidak ada sekutu bagi-Nya. Dia yang Maha Kuasa atas segala sesuatu. Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolonganNya, kau peliharalah keselamatan dan kesejahteraan semua penumpang, juruterbang dan anak kapal yang terlibat. Kau lindungilah mereka dari sebarang keburukan, bencana dan marabahaya. Kau jauhkanlah mereka dari segala ancaman malapetaka yang zahir atau yang tersembunyi. Amin ya rabbal alamin."

Ya Allah Ya Tuhanku .....
Kau Perkenankanlah doa kami semua ...






Pray For #MH370








RAMADHAN 2019

Ramadhan ke-2   Alhamdulillah masih menikmati ramadhan untuk tahun ini, semoga dengan kedatangan ramadhan tahun ini membolehkan kita le...