Halaman

MAI JENGUK

FOLLOWER

Rabu, 20 Mac 2013

CERITA DIPAGI HARI

Selamat petang sumer.  Agak menyepi kan blog aku skang nih.  Yo memang aku kini sangat pemalas nak apdet.  Tapi rajin dok merayap baca cerita kat blog org lain.  Tah kenapa perangai aku macam tu haha.  Sila abaikan.  Kadang-2 niat nak apdet tu memang ade, bila bila nak type jadik malas, nak salahkan siapa gamaknya macam tu.  Okey takmo cerita kisah malas aku tu lagi.  Harap-2 pasni rajin nak apdet yo.  (Macam lah blog aku ni ramai readers hahaha bajet hot-2 jer kan) Angkat kepala dongak ke kipas, tangan masuk poket, choiii )

Kisahnya macam ni, minggu ini  lakiku kerja shift malam.  So bila malam aku duduk rumah diam-2 sensorang. Pagi tadi seawal jam 7.00 pagi aku dah bukak kan pagar rumah yang kat depan tu.  Sebab kitorang tak buat lagi pun kunci pendua.  So kunci adalah satu jer (kongsi).  Kemudian aku naik atas (rumah 2tingkat) nak gosok baju pergi kerja,  sebelum naik atas aku dah unlock pintu kayu ngan grill tu. So aku pun naik keatas gosok baju.


Dalam kul 7.20pagi camtu, kedengan bunyik motor lakiku, so aku pun buat diam jelah.  gosok je baju.  Lakiku memberi salam, aku pun terjerit lah jawab salam dari atas "Waalaikumsalam".  Lepas tu dia kata bukalah pintu ni, berkuncilah.  Aku pun jerit lagi, tak kunci pun bukak jelah. Pastu dia cakap turun kejap, buka pintu ni, berkunci ni.  Aku pun turun lah ke bawah dengan baju terbiar kat atas tu.


Ko tahu tak dia boleh menyuruk bawah tangga, padahal dah masuk rumah pun.  Pagi-2 buta nak main nyuruk-2 ngan aku.  Aku dah emo dah, dah la kena naik turun tangga boleh jadi nak main-2 macam tu.  Pastu dia boleh gelak sebesar tidak.  Huish nasiblah lakiku, kalau bukan lakiku memang aku cepuk muka dia.


Dalam kul 7 sengah macam tu (lebih sikit kot) tengah aku siap, kawan dia datang nak pergi mengurut.  Tah aku pun tak tahu kat mana dia nak pergi.  So bersarapan lah aku sorang-2 minum air teh-O jer.  Pagi-2 aku mampu telan air jer.

Kang petang aku sampai rumah, mesti dia nak mengadu kat aku camner org tu urut.  Sakit sana sini kan.  Tau dah, tunggu jelah aku balik kerja petang kang.  Skang ni aku tau memang dia tengah buat taik mata kat umah tu.  Tanpa gangguan makhluk lain hahaha.


Langkawi Dis 2012 - Kota Mahsuri (HoneyMoon)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

Collaboration request

Hi there How would you like to earn a 35% commission for each sale for life by selling SEO services Every website owner requires the ...