TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Jumaat, 6 Januari 2012

DAH SIHAT

Morning.?

Aku baru jer sampai office.

Terus hadap pc..

Tadi aku sampai jer office, aku terus mesej kat ayah aku dah sampai office.

Lepas itu dia balas cm gini

" Ayah dah kat kebun "

Itu telah menunjukkan kesihatannya semakin pulih okey.

Sepanjang minggu ini, aku berulang alik dari Melaka ke Negeri 9,

Disebabkan cuma Emak sahaja yang ada, aku harus lah berulang alik,

Mana tahu kalau kecemasan tengah malam,

Tak ke parah..

Mak n Ayah aku tu bukan suka nyusahkan orang lain kan.

Oleh itu aku harus berulang alik sehingga Abang aku balik ke kampung.

Motif aku ulang alik sebab utama,

Takut kalau apa-apa hal tengah malam,

Ubat kena makan ikut waktu seperti Jam 8.00pagi, 4.00 petang, 8.00 malam dan 12.00t/malam..

So aku kena asing kan ubat pagi dan petang sahaja,

Menjelang waktu malam aku dah kat rumah,

So ubat waktu malam aku xpayah nak asing kan.  Bagi face to face je suh dia telan keh keh ..

So petang semalam dan hari ini adalah nampak sihat.

So bila dia dah rasa badan itu sihat, mula lah segala bagai kerja dia nak buat.

Al-maklum lah, orang dah biasa bekerja kampung, mana nak reti duduk diam kan??

Selera makan pun dah stabil, semalam petang dia makan Chapati..

Susu pulak tambahan bagi pemakanan dia.

Bagi susu pun bukan nak habis, cuma tinggalkan sikit dalam mug tu.

Ngelat kuat.. 

Mak pulak membebel kalau dia tak nak makan, minum susu tak habis.

Biasa lah nama pun Emak kan.. 

Pagi tadi pulak Emak kata dah rindu kat cucu dia pulak nama Firdaus,

Hari itu ayah pun ada cakap jugak macam itu,

So aku cakap kat Emak pagi tadi esok sabtu, kalau nak pi boleh lah.

Ayah pun dah nampak sihat kan..

Boleh lah bawak dia amik udara luar pulak pasni.


Ni Emak dan Ayah 




-



-




-



Luv U
Luv U

-

-

tQ Emak n Ayah.. Luv u so much <3


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...