TABUNG EMAS

MAI JENGUK

Isnin, 29 Oktober 2012

AIDILADHA 2012

Salam Aidiladha untuk semua. Maaf ucapan terlambat.  Raya kali ini kami sangat bersederhana sahaja.  Memang semangat tu kureng dari taun yang dulu.  Tipu lah kalau kitorang sekeluarga tak rindu tak rasa sedih bila ayah menjadi tunggak keluarga kami telah menghadap ilahi.  

Seperti taun-taun yang lepas tak kira apa jua raya sekali pun(raya melayu) pastu arwah ayah adalah orang pertama yang bersungguh-2 nak masak itu ini. Request je dekat mak, pasti mak buat. Tak penah miss adalah ketupat palas.  Itu adal pebret arwah ayah.  Ayah yang selalu akan buat sampul ketupat tu.  Kali ini takde lagi.  Mak betul-2 sedih.  

9 Zulhijjah aku masih bekerja, tetapi aku bekerja 1/2 hari aje.  Sampai rumah jam 4 petang.  Aku puasa, mak pun puasa juga.  Aku sampai rendang ayam, nasi impit, kuah kacang, rendang daging semua dah siap masak.  Lemag tempah kat orang jer, tak mampu nak buat.



Juadah kami

Lepas maghrib, aku ngan anak buah hantar mak g surau, ada buat kenduri arwah disana.  Lepas htr aku balik rumah.  Dalam jam 9 baru g amik mak.  Lepas tu borak+makan aku tido.  Mata tak terdaya dah.  Baju pun aku malas nak pikir, yang aku tau esok nak pakai jubah jer.  Oleh itu subuh-2 bangun gosok bajujela.  Punya la mengantuk sampai abg aku yang kejut bangun mintak charge fon, dalam 6.50 cam tu.  Bangun terus mandi dan solat subuh.  Lepas tu baru hegeh-2 masing-2 gosok baju.  1st aku gosok baju mak dulu, pastu baru gosok baju aku.


Dalam 7.30 pagi baru gerak ke Masjid.  Ber2 dengan mak jer.  Abang aku dorang g lambat sikit.  Lepas solat dalam masjid tu mak aku nangis.  Mungkin teringat arwah ayah sampai esak-2.  Aku diam jela. Aku faham sebab aku pun macam tu.  Dalam 9 lebih cam tu sampai umah.  Salam mak bersama anak-2 buah.  Terasa sangat kekurangan tanpa ayah.  

Sedih jangan cakap la.  Tuhan je tau camner hati ni.  Lepas salam-2, kitorang makan-2.  Lepas makan-2 gerak g kubur.  Balik dari kubur ziarah jiran-2.  Pastu balik rumah kitorang tido.  Petang pas asar ingat nak g beraya uma sepupu, skali sedang bersia dorg datang pulak.  Jadiknya kami beraya dirumah sendiri sahaja.

Aksi aku bersama anak buah =)





































Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi sudi lah komen...

NUFFNANG

NorHafidah Hj Hassan has invited you to join ShopBack!

Get RM10 bonus when you make your first purchase. Shop n...